Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Del 2 av problem med Outlook 2013 i Windows 8.1


kalh

Rekommendera Poster

Hej goa' vänner!

Så har det hänt igen... (fungerat bra till idag..) Ett mejl på 20,6 kb, under 8 minuter hämtades 82 b... ?

Skall jag behöva göra samma som förra gången?

Googlade och fann, trodde jag, en lösning om att göra antingen en snabbreparation eller en onlinereparation av Outlook 2013.

Det var via Kontrollpanelen och program, ändra... osv.

Välja Office 365 som Outlook 2013 ingår i, inget eget program.

 

Lika bra att välja onlinereparation då... det skulle ta en stund... och lite senare så blev det tomt på skrivbordet!?

Klart?

Då startar jag väl om datorn...

Nu har jag inget Office 365.... så blev det med en onlinereparation.

 

Är det någon mer som fått/ har samma problem?

Kanske efter månadens Windows Update?

 

kalh

 

  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag vet inte, men det tycks som om att fler sitter med samma problem...och inte heller finner på en lösning!?

Nu blev det som förra gången. Jag gjorde en av-och ominstallation med Fixit... sedan fick jag inaktivera Office 365 Home på den dator där Outlook 2013 inte fungerar/de. Konstigt att det gick att göra med ett program som inte gick att använda och inte "fanns",,,

Nu är det installerat på nytt och fungerar så här långt.

 

Tycker att det är märkligt för Outlook 2013 verkar bli långsamt efter varje månadshämtning från Windows Update...

Efter att tidigare ha tittat i uppdateringshistoriken så vill jag minnas att jag inte har sett några hämtningar till Windows Office...

Det kan jag se i min laptop med Windows 7 som har samma Office 365.

Nu finns det inget här eftersom programmet har installerats över onlinehämtning.  

Om det kan vara någon inställning i Office  365 Home som gjorde att inga uppdateringar hämtades tidigare.

Jag vet bara att jag inte har ändrat på något i den här datorn...

 

Nu får jag väl flytta över frågeställningen till "Officeavdelningen" och betrakta detta olösta fall som löst.

Ha en fortsatt bra dag!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...