Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MolnLagring - hur mycket lagring är gratis


NordicOne

Rekommendera Poster

Cloud Lagring - hur mycket lagring är gratis hos olika lagringsföretag idag ?

 

MediaFire har 50GB gratis

 

4Shared har 15 GB gratis - 2048 MB max fil storlek

 

MEGA har 50GB gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Bevisligen är inte molntjänsterna avsedda för oss som filmar i Ultra-HD då 1 1/2 timma (90 min) råmaterial ligger på ca 1TB.

 

Allt om Ultra HD och 4KNytestat.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bevisligen är inte molntjänsterna avsedda för oss som filmar i Ultra-HD då 1 1/2 timma (90 min) råmaterial ligger på ca 1TB.

 

Allt om Ultra HD och 4KNytestat.se

Förutom att det skulle ta en mindre evighet att ladda upp och ner filen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att det skulle ta en mindre evighet att ladda upp och ner filen

 

Klart sitter han på 100/100 fiber så är det kirrat om det finns Molnlagring som klarar den hastigheten  :D

 

@

elektronikfreak du sitter väl på fiber? mtp dina 1TB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar det att prenumera?

office 365 kostar väl då man får med officepaketen mm.

 

Jag har 30 GB gratis på onedrive. Man får ju 15 GB från början. Men sedan får man 15 GB extra om man aktiverar kamerauppladdning på mobilen (så var det innan iaf) Man kan sedan inaktivera det igen och behålla lagringsmängden på 30 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart sitter han på 100/100 fiber så är det kirrat om det finns Molnlagring som klarar den hastigheten  :D

 

@

elektronikfreak du sitter väl på fiber? mtp dina 1TB?

Tyvärr hjälper ju inte det när inte dataströmmen blir strypt på vägen (eller i servern). När jag hade Box.com var jag glad om den synkade uppladdningen med 2 Mbit/s och jag har 100/100 Mbit/s. :wacko:

 

Kostar det att prenumera?

Ja, för närvarande 64,99 kr/månad, men för 1 TB online-lagring är det nog billigt.

https://onedrive.live.com/about/sv-se/plans/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Förutom att det skulle ta en mindre evighet att ladda upp och ner filen ;)

Jag sitter på en 0,5Mbit (uppströms) Telia ADSL anslutning för 807 kronor/kvartal så att tanka upp till "molnen" är ju mer ett framtidsprojekt. Innan filen ligger upptankad och klar på molnet är väl snarare både filformat, datorn och OS uråldrigt.

 

Sådant är lantlivet nådens år 2015.   :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Klart sitter han på 100/100 fiber så är det kirrat om det finns Molnlagring som klarar den hastigheten  :D

 

@

elektronikfreak du sitter väl på fiber? mtp dina 1TB?

0,5Mbit ADSL uppströms så det går med snigelhastighet.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på en 0,5Mbit (uppströms) Telia ADSL anslutning för 807 kronor/kvartal så att tanka upp till "molnen" är ju mer ett framtidsprojekt. Innan filen ligger upptankad och klar på molnet är väl snarare både filformat, datorn och OS uråldrigt.

 

Sådant är lantlivet nådens år 2015.   :thumbsdown:

Nåja, det är inte så många år sen jag bodde där jag bara kunde ha ADSL och det var inte på landet utan närförort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat 4G sticka? Om din mobil är 4G kan du mäta hastigheten på den för att kolla - jag är på bondgård där 4G ger mig ca 10/10 - ADSL suger här också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...