Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilden ligger inte i mitten av skärmen


Not_Like_Them

Rekommendera Poster

Not_Like_Them

Tja!
Min pojkvän har en laptop som vi brukar koppla in i min tv (LCD). Problemet: Bilden ligger inte i mitten och fyller inte ut hela skärmen! Den ligger som den ska i överkant och i vänsterkant, men till höger och undertill så är det svarta remsor. Har testat att ändra upplösningen för att se om det skulle fixa problemet, men nuvarande upplösning är den ända som över huvud taget funkar. Med de andra så blir bilden skitliten eller så hamnar en del av den utanför skärmen. Vad kan felet vara och hur fixar vi det...? Ska tillägga att jag brukar använda min egen laptop också i tvn och med den är det inga problem alls.

Hälsningar Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket grafikkort? (AMD/ATI, NVidia, Intel)

 

Deras respekitive "kontrollcenter" brukar ha (mer) inställningar för sådant än vad som finns för själva operativsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Not_Like_Them

Vilket grafikkort? (AMD/ATI, NVidia, Intel)

 

Deras respekitive "kontrollcenter" brukar ha (mer) inställningar för sådant än vad som finns för själva operativsystemet.

Det är ett Intel core i5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har ni ställt in samma upplösning i båda datorerna?

Utifall att problemet är att det inte går att ställa in den optimala upplösningen i din pojkväns dator eller något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Not_Like_Them

Har ni ställt in samma upplösning i båda datorerna?

Utifall att problemet är att det inte går att ställa in den optimala upplösningen i din pojkväns dator eller något annat.

Det vet jag inte, får kolla detta när jag kommer hem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...