Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med widescreen


MariaE

Rekommendera Poster

Länken fungerar inte.

Märkligt. Den gjorde det nyss... Jag ska försöka hitta en annan länk. 

 

/Maria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det missgynnar synskadade, men hur det missgynnar synskadade nämns det inget om, dålig artikel. Artikel puplicerad "Publicerat fredag 27 april 2007 kl 06:42"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara nån poäng med tråden??? Jag försöker hitta nått bra sätt att göra om widescreen kort till vanligt format. Jag kanske skulle ha börjat skriva denna tråd i "avreagera dej" i stället.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ändra från wuidescreen (16:9) till 4:3-format måste du beskära bilden om du inte godkänner att bilden inte fyller hela 4:3 skärmen eller tolerera förvrängda proportioner. Samma sak åt andra hållet. ImageMagick kommandot i din länk fungerar om du tolererar förvrängda proportioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara nån poäng med tråden??? Jag försöker hitta nått bra sätt att göra om widescreen kort till vanligt format. Jag kanske skulle ha börjat skriva denna tråd i "avreagera dej" i stället.

/Maria

 

Kanske jag som inte förstår?

 

Du skriver i ditt första inlägg...

 

 

Jag tycker det är fult med widescreen. Min kamera sparar bilder i formatet 4:3

 

 

Sedan skriver du...

 

Jag försöker hitta nått bra sätt att göra om widescreen kort till vanligt format

 

 

Har du något problem då, om din kamera redan sparar i 4:3 -format?

 

Men det kanske är för sent på dygnet för att förstå rätt.

Och nej, du har säkert skrivit i rätt forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ändrar man format på bilder...

http://www.ngohq.com/peripheral-equipment/13167-4-3-and-widescreen-resolutions-

list.html

Jag tycker det är fult med widescreen. Min kamera sparar bilder i formatet 4:3

/Maria

Det har blivit en radbrytning mitt i länken.

Så här blir det väl bättre http://www.ngohq.com/peripheral-equipment/13167-4-3-and-widescreen-resolutions-list.html

 

Men vad en sida som listar vilka upplösningar som motsvarar 4:3, 16:10 och 16:9 har med saken att göra vet jag inte, lika lite som något klagomål på att tevekanaler sänder i bredbildsformat. Ingetdera handlar om att ändra format på bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske jag som inte förstår?

 

Du skriver i ditt första inlägg...

 

 

Sedan skriver du...

 

 

Har du något problem då, om din kamera redan sparar i 4:3 -format?

 

Men det kanske är för sent på dygnet för att förstå rätt.

Och nej, du har säkert skrivit i rätt forum.

Kort som jag får av en del andra är inte i formatet 4:3. Det är dessa kort som jag vill ändra på. Man ska inte svara på saker när det är försent då blir det bara fel  :)  

 

Jag råkade flytta de dolda sys-filerna en gång. Då fick jag åka med datorn till databutiken Descartes och de hjälpte mej att installera om allt och konfigurera om mina scsi-enheter syquest och scanner.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort som jag får av en del andra är inte i formatet 4:3. Det är dessa kort som jag vill ändra på. Man ska inte svara på saker när det är försent då blir det bara fel  :)

 

Hade du redan från början nämnt att det gällde bilder du får från andra, så hade jag inte svarat så, men det gjorde du inte.

 

 

 

Jag råkade flytta de dolda sys-filerna en gång. Då fick jag åka med datorn till databutiken Descartes och de hjälpte mej att installera om allt och konfigurera om mina scsi-enheter syquest och scanner.

 

 

Men vad dessa rader har med din fråga om bilder i fel format att göra, det vet inte jag, helt irrelevant, har inte i tråden att göra.

Dom raderna kan man redigera bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du redan från början nämnt att det gällde bilder du får från andra, så hade jag inte svarat så, men det gjorde du inte.

 

 

 

Men vad dessa rader har med din fråga om bilder i fel format att göra, det vet inte jag, helt irrelevant, har inte i tråden att göra.

Dom raderna kan man redigera bort.

Jag bara skrev vad som kan bli fel om man svarar på inlägg för sent. Det är det som jag brukar göra ibland och då kanske jag även missar att svara på ett tidigare inlägg eller kolla nån länk. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...