Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur reseta lösen i en Jailbreakad iPad 1 ?


Mikael63

Rekommendera Poster

Har en iPad 1.

Denna är Jailbreakad - Cydia.

Jag har tidigare mycket enkelt kunnat komma åt dess innehåll via SSH/SFTP.

 

Problemet nu är att lösenordet är ogiltigt.

Default är det alpine som är lösen.

OM jag nu ändrat detta så har jag använt mig av något standardlösenord jag brukar använda i sådana sammanhang.

Jag har prövat alla dem, i dess varianter men det hjälper inte.

 

Det finns massor med guider som beskriver hur man ska ändra lösenordet och det finns verktyg för att återställa osv. men alla dessa bygger på att man kan lösenordet.

Vilket jag ju alltså inte kan, det är därför jag vill återställa...

 

Det finns också ett sätt som bygger på att man editerar en fil som innehåller lösenordet.

För att komma åt den filen behöver man en filhanterare - iFile.

Den finns att köpa via Cydia för $4 men endast via Amazon eller PayPal vilket jag ogärna använder. Betalningsmetoden alltså, inte pengen i sig.

 

Om jag ska köpa iFile via Appstore så finns där ett antal program som utger sig för att vara IFile. Av alla de jag testat så krävs iOS 7 vilket jag inte har.

Jag har också försökt hitta en texteditor men det är samma sak där.

Appstore medger dumt nog inte filtrering för att sålla bort appar som inte är kompatibla..

 

Att Jailbreaka igen går inte då den redan är det. Och vet inte om detta skulle hjälpa.

 

Behöver tips på hur man antingen resetar allt (har inga som helst data att backa upp), för att börja om, eller förslag på App som fungerar med iOS 5.1.1 och som kan öppna och redigera textfilen.

Man behöver eg. ingen filhanterare bara Appen har "Öppna..." och att man där kan bläddra fram rätt fil för att redigera och spara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan direkt efter jag skrivit klart inlägget hittade jag en metod:

Youtube - sök: sinfuliphonerepo iFile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...