Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mopedraritét


Laso

Rekommendera Poster

Har sista dagarna följt ett fenomen inom mopedklassiker :P .

 

En Push Dakota 1977, helt i original och i perfekt skick, i den klassiska blå färgen, som ligger till försäljning på Tradera, just nu ligger budet på fantastiska 40000:- .

 

Tiden går ut i morgonkväll.

 

Nä skojar inte, kolla själva ni som gillar dessa rariteter.

 

http://www.tradera.com/item/302482/226634270/puch-dakota-1977

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommenterar själv för att få upp tråden i senaste inlägg.

Detta är rätt coolt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutbudet blev otroliga 63500:- :blush:

 

Auktionen fick 359 391 besökare, också otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Det var ett inslag på SVT i går (måndag) kväll med både mannen och mopeden. Men jag undrar om verkligen "köparen" har tanke på att genomföra köpet. En köpare som har NOLL genomförda affärer blir i vart fall jag väldigt misstänksam på.

 

Har själv ägt en likadan Dakota fast en röd av årsmodell 1967 som jag köpte ny när det begav sig. Tyvärr blev den stulen några år efter att jag fick körkort.

 

Här är en annat unikt objekt. Enl EBAY är det HISTORIENS LÄNGSTA ANNONS och garanterat det HÖGSTA PRIS som någonsin betalats för en gammal OPEL TIGRA av årsmodell 1997. €55.750.- dvs över en halv miljon kronor för en bil som på sin höjd är värd några tusenlappar!!!

 

Expressen: Är det här historiens längsta Ebay-annons?

 

Svenska Dagbladet: Fantasisumma för kultförklarad Opel

 

Annonsen på EBAY.DE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Jag får revidera mina misstankar mot den högsta budgivaren. Det visar sig vara... miljardären Svante Andersson som köpte den gamla fina pärlan.   :)

Puch Dakota i unikt skick köpt av bilsamlande miljardär

En av veckans stora snackisar är den extremt fina, helt orenoverade Puch Dakota från 1977 som auktionerades bort på Tradera. Mopeden har inte rullat mer än 475 mil och fick ett enormt intresse, tack vare sitt fantastiska skick. Bilsamlaren, entreprenören och miljardären Svante Andersson var den som vann auktionen: ”Jag tänkte köpa oavsett vad den kostade.”


Källa: Auto Motor & Sport

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag har i min ägo en Puch Florida 1956 och långtifrån detta skick.

 

Jag hade väl nån tanke att jag skulle ta och fixa till denna, inte för försäljning mer som ett projekt för mig själv.

Förövrigt var det min farfar som ägt denna moppe från ny.

 

Annars är jag ute efter en gammal Flakmoppe, men jag har sett att t.o.m. dessa kostar nästan lika mycket som en Amazon idag.

Crazy! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...