Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips - öka FPS i spelen


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Ja, alla sk. overlay eller program som ligger i bakgrunden hämmar grafiken och detta är välkänt, men hur många vet om att man kan enkelt tjäna 6-10 fps i dom mest extrema fps-spelen genom att slå av detta?

 

Detta gäller även allt som mäter fps inkl. Fraps.....Ha aldrig detta påslaget vid spel.

 

På min dator (inlägg # 28)  så har jag gjort en del mätningar på bl.a. Crysis 3 och Far Cry 4 inget alls märkvärdigt, högst personliga mätningar, men jag har kommit fram till att alla spel med sk. Overlay dvs. program som man kan komma åt direkt inifrån spelen hämmar drastiskt fps.

 

Egentligen handlar det om att få så bra grafik som möjligt.

 

Origin > Profil > Inställningar >  Aktivera Origin i spelet => Nej Bocka ur.

Detsamma gäller Steam och Uplay.

 

Ni som kör Windows Vista eller Windows 7 skall naturligtvis slå av Windows Aero (genom att välja ett Windows basic tema) - ytterligare 2-5 fps att tjäna in!

 

Avinstallera också Raptr ifall ni har detta installerat, nåt som inte tillför något som helst, samlar personliga data och skickar iväg och inte minst - tar systemresurser.

Dess påstådda screen recorder fungerar heller inte tillfredsställande liksom dess påstådda fps räkanre. Dynga!

 

Detta är ju i huvudsak inga problem med hyfsade grejor, men ligger man på gränsen på spelbart med låg upplösning och under 40 fps, alt. man kör med högsta upplösningar att det blir lagg i spelet.

Ja fundera då på detta.

 

Själv försöker jag ligga på 60 FPS med rejält höga inställningar på tex. Crysis 3, men så är det det mest extrema spelet när det gäller grafiken och processoranvändningen...

 

Mvh

Ps. Om ni inte tror mig, prova skälv, men det man då tappar är då dess direktåtkomst.Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...