Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har appen Game of Thrones Companion installerad på min  Samsung Galaxy S2. Jag vill föra över den till min nya mobil Sony Xperia Z3 Compact . Appen finns inte längre via Google play.Många appar fördes över automatiskt ,men inte den. Enligt Filexpert och AppBackup så är den skyddad på något sett. AppBackup beskriver den som Archived. Finns det något sett att installera appen på min Sonymobil ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om appen är skyddad så lär det väl vara så men jag brukar använda programmet My Phone Explorer och där göra en backup.

Då får man möjlighet att välja att (enskilda) appar ska tas med i backuppen.

De sparas då som .apk i datorn.

 

När man ansluter annan enhet kan man via samma program installera appar och då pekar man på den sparade .apk

 

My Phone Explorer ska installeras i såväl den mobila enheten som i datorn .(Windows eller Linux (Wine))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde My Phone explorer ,men fick ett felmeddelande om att filen var upphovsrättskyddad  när jag försökte exportera appen,Felkoden var C1:Unauthorized Jag lyckades kopiera den via Wondershare MobileGo,men det blev inte en apk-fil utan en zipfil och jag hittade ingen apkfil i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej,den finns inte där,den har tagits bort från Google Play.

Vill bara säga att jag har hittat appen hos Amazon,men till skillnad från när appen fanns hos Google Play så är den inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den var inte sökbar. Jag löste till slut problemet genom att köpa appen hos Amazon,fast den var gratis när den fanns hos Google Play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror säkert på att speltillverkaren vill tjäna mer pengar på spelappen, och låser den/kopieringsskyddar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...