Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-portar glappar efter 1 år - garatin utgången


Eweinwonderland

Rekommendera Poster

Eweinwonderland

Produktnamn: HP Pavilion 15 Notebook PC

Serienummer: 5CD340253T

 

Mina USB-portar glappar på båda sidor av datorn. På vänstra sidan sitter portarna så nära att man endast kan använda en port. (utan usb hub då). På högra sidan finns en USB-port och den glappar hela tiden. Jag brukar ha musen ikopplad där, och den är helt omöjlig att använda.  Mao har jag 1 USB-port att använda, men som också den glappar...

 

Är detta något man kan reparera och är det dyrt?
Köpte datorn 3/4 2014 och garantin gick ut i novemeber 2014, så den har jag ingen nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Köpte datorn 3/4 2014 och garantin gick ut i novemeber 2014, så den har jag ingen nytta av.

Varför skulle du inte ha garanti kvar? Du har ju haft datorn klart mindre än ett år om du köpte datorn 3 april 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om nu det bara är 6 månaders garanti så går det alltid att reklamera en produkt i 3 år, om det är ursprungligt fel, t ex för dåliga komponenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eweinwonderland

Även om nu det bara är 6 månaders garanti så går det alltid att reklamera en produkt i 3 år, om det är ursprungligt fel, t ex för dåliga komponenter.

Jag köpte den direkt via HPs hemsida, annars hade jag enkelt kunnat gå tillbaka till butiken och reklamera. Nu vet jag inte hur jag gör. Måste ringa deras betalnr till supporten, men uppenbarligen har de lååång kö.

 

Jag känner på mig att jag får svårt att bevisa att det är ett ursprungligt problem. Dock är jag säker på att så är fallet, eftersom jag aldrig tappat den i golv eller hanterat den ovarsamt. Den är bara 1 år gammal också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eweinwonderland

Varför skulle du inte ha garanti kvar? Du har ju haft datorn klart mindre än ett år om du köpte datorn 3 april 2014.

Garantin var bara på 6 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte den direkt via HPs hemsida, annars hade jag enkelt kunnat gå tillbaka till butiken och reklamera. Nu vet jag inte hur jag gör. Måste ringa deras betalnr till supporten, men uppenbarligen har de lååång kö.

 

Jag känner på mig att jag får svårt att bevisa att det är ett ursprungligt problem. Dock är jag säker på att så är fallet, eftersom jag aldrig tappat den i golv eller hanterat den ovarsamt. Den är bara 1 år gammal också..

Läs på Konsumentverkets webbplats om vad som gäller vid reklamationer och kontakta kommunens konsumentvägledare om du behöver mer hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Garantiprodukter & produkter

utan garanti

0771 30 30 00

 

 

För att du ska få snabbare service per telefon är

det bra om du har ditt produktnummer, serienummer

och eventuellt avtalsnummer i beredskap.

 

Sedan ska du propsa på att du har ett års garanti

och ge dig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...