Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS USB-N10 Wireless LAN gör så att windows 8.1 kraschar


kaspano

Rekommendera Poster

Hejsan jag har använt den där lilla dongle som man stoppar in i USB och får trådlöst internet.

Den funkade när jag hade windows 8.0. Men sen när man skulle uppdatera till 8.1 så gick inte installationen igenom PGA dongle var instoppat  i USB, dvs datorn kände av den och felmeddelandet blev: "BUGCODE NDIS DRIVER".

Datorn startades om och återställdes till 8.0

 

SÅ jag installerade 8.1 utan dongle insatt och då funkade det. Men nu är problemet att så fort man stoppar in dongle så blir det systemkrasch varje gång med meddelande Bugcode ndis driver.

 

Problemet finns beskrivet här av en annan person: http://www.blog.paranoidpenguin.net/2013/10/windows-8-1-update-sorry-we-couldnt-complete-the-update-to-windows-8-1/ .

Men han åtgärdade problemet med att installera om drivrutinerna för dongle.

 

FÖr mig kvarstår problemet om jag installerar drivrutinerna. Så fort man stoppar in den börjar den med att söka drivrutiner för den och efter 2-3 sekunder blir det systemkrasch och dator startar om. tips ? lösning ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du prövat med att hämta drivrutinen för det trådlösa nätverkskortet på Asus webbplats och installera den innan du stoppar in nätverkskortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...