Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbgaleri Simpleviewer Lightroom


Ingen annan

Rekommendera Poster

Använder Lightroom för att skapa Webbgallerier. I en fil, gallery.xml, ligger bildens text. Skulle önska att jag kunde göra texten större.

 

När jag använder Lr för att skapa ett "WebbGalleri" så skapas 4 filer. En med bilderna, "images" och en fil innehållande "thumb".

 

 

Den "mall" jag använder är Simpleviewer. (Se exempel falubilder.se. Välj bokstaven "H" och t ex Haghed som ett exempel.). Sedan Index.html och en fil som heter gallery.xml . Bifogar en liten ".xml" fil. (Tror att jag har bifogat ett exempel.)

 

  

 

Texten t v om bilden skulle jag önska var större. Tryck på F11 för att få bilden att täcka skärmens yta./Erik W

gallery.xml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det här samma fråga som du ställer i tråden...

 

//eforum.idg.se/topic/347750-lightroom/

 

i så fall så har du fått några svar, även om svaren inte har hjälp dig, så lär det inte hjälpa mer om du ställer om din fråga i en ny tråd.

 

Jag har sysslat med Lightroom för lite för att ha svaret på din fråga, men det lilla jag har tittat i programmet, så hittar jag inte heller någon lösning ännu.

Möjligt att man kan fixa det om man gör en egen template?

Men ta gärna hjälp av denna sajt, där finns det experter som kan programmet, och kan kanske hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...