Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AV-program som inte påverkar hastigheten/prestanda på en dator


Mr Stoned X bootlegger

Rekommendera Poster

Mr Stoned X bootlegger

Har idag två datorer med 3.0Ghz Intel quad core och 4GB RAM. Den ena med Win 7 Sp1 och den andra Win 8.1.

 

Nu tillhör jag dom som sedan Win 95 (1995) fram till idag 20 år senare knappt har haft ett AV-program installerat i en dator. Har väl fått virus i någon dator vid något tillfälle... installerat ett AV-program... tagit bort viruset och sedan skyndsamt avinstallerat AV-programmet. Av den enkla anledningen att jag oftast har haft ganska prestandasvaga datorer som påverkas väldigt negativt med AV-program installerat.

 

Har självfallet det AV-program som ligger med i Windows men jag har läst mig till att det knappast är någon höjdare. Jag vet att flera här på forumet på rekommenderat AVAST och själv har jag läst bra recensioner om både Kaspersky, Qihoo 360 och Bitdefender.

 

Just vad beträffar AVAST läste jag ett inlägg på ett forum där någon skrev...

 

Well guys , bummer ! It was one of the worst AV i installed , it slows down the lappy terribly and asks us to register and buy its various functions (like clean-up minioins) even after we have license and all , a part of marketing stragety. Try Kaspersky or any other but skip this drivel. And a parting punch is its uninstallion , can't be easily installed.

 

...och det låter ju inte alltför roligt. Så min fråga är - vad rekommenderar proffsen här på forumet om kravet är att det inte får påverka hastigheten på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Jag vet att flera här på forumet på rekommenderat AVAST och själv har jag läst bra recensioner om både Kaspersky, Qihoo 360 och Bitdefender.

Tyvärr har det visat sig att inställningarna i Qihoo 360 som gått till testorganisationerna inte är samma som alla andra har fått och det innebär att användarna har sämre skydd än vad testresultaten visar:

//eforum.idg.se/topic/348732-antivirus-vendor-tries-to-cheat-independent-test-lab/?do=findComment&comment=1654381

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...