Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

asus R9 290


41588

Rekommendera Poster

hej

 

 jag har köpte ny grafikkort asus R9 290 och min gamla grafikkort är asus EAH 6950 .  jag har installerat den nya grafikkort och allt bra  men pare när vill gå på internet det vissa mig blå skärm (kraschad skärm)  och han började starta om igen utan  problem och det hande när jag vill starta en spel . jag har windows 7 min moderkort är asus P6T7 WS och minne har 16GB . men när jag byta till gamla grafikkort det starta uttan problem så var för det hande så någon som kan hjälpa mig vad ska göra

 

 MVH

Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Starta med att hämta hem den senaste drivrutinen till ditt nya grafikkort och spara den på hårddisken. Den senaste heter visst "Catalyst Omega Driver". Länge sedan jag körde med AMD grafik så jag har lite dålig koll. :)

http://support.amd.com/en-us/download

 

För att undvika problem så bör man först avinstallera drivrutinen till det gamla grafikortet och stänga av datorn. Byt sedan till det nya grafikkortet och starta datorn. Nu kan du installera drivrutinen till ditt nya grafikkort. Det finns kända problem med drivrutinen till ditt grafikkort, så jag rekommenderar inte att du använder drivrutinen på skivan som följer med.  Drivrutinen på skivan är troligen för gammal.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, gammal tråd men om du har löst problemet tala gärna om det.

 

Jag har själv ett sådant grafikkort (inlägg # 29) och eftersom du tidigare haft ett 6950 så bör du väl ha ett nätaggregat som skall klara även detta, kan man tro?

Men berätta vad du har för dator i övrigt och som jannejanne frågar; vilket nätagg har du hur många watt och ampere?

 

Nya grafikdrivrutiner från AMD än de som följer med DVD-skivan är ett måste som Thomas 1 är inne på och följ hans råd.

 

Och säkerställ att du anslutit allt kablage korrekt, att du verkligen installerat grafikkortet korrekt i moderkortets PCI-E kontakt så det verkligen är nedstoppat och sitter rakt och det gäller även dom två PCI-E strömmatnings-kontakterna från nätaggregatet som ansluts på grafikkortet och dessa kan vara svåra att få in i bland och utan att bruka våld (lirka och tryck in dessa försiktigt) - annars får det inte tillräckligt med ström och BSOD som följd.

 

Jag har varit med om liknande fenomen förr.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...