Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett mystiskt problem


medlem1981

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det gäller min laptop som jag haft en extraskärm till och nu har det strulat till sig i inställningarna under "win upplösning"

 

Den inbyggda skärmen har klonat sig själv och i klonen är startmenyn och den riktiga är nr 3 expansionen (som man ser).

 

Detta betyder att när man högerklickar på skrivbordet öppnas "win upplösning" utanför någonstans.

 

 

Kan man åberopa default på nåt sätt?

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte nu, sitter inte med Win7, men om du öppnar det programmet så finns det väl motsvarande aktivitet i aktivitetsfältet?

Om du antingen högerklickar där, eller möjligen bara låter musmarkören vara där, så finns väl några alternativ som flytta, maximera osv?

Funkar inte något av dessa val?

 

Annars kan man pilla i registret men jag vet inte - för just detta program/inställning - var man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om man markerar listen i "win upplösning" så borde man kunna flytta in den i bild med pilarna men den är svår att träffa eftersom den är ur bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast när man håller musen över ett program i aktivitetsfältet kommer det upp en miniatyr av fönstret och när man högerklickar på miniatyren finns ett val om att flytta fönstret. Sen kan man flytta fönstret genom att klicka på piltangenterna för att flytta fönstret åt rätt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om man markerar listen i "win upplösning" så borde man kunna flytta in den i bild med pilarna men den är svår att träffa eftersom den är ur bild

Inte programmets egen list överst i dess fönster utan i aktivitetsfältet längst ner på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att aktivitetsfältet också är ur bild. Kanske i felsäkert läge kan man komma åt startmenyn och köra regedit och ta bort alla extraskärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...