Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tjäna pengar på reklam


cybertears

Rekommendera Poster

Jag vet inte vart jag ska lägga tråden så jag lägger den här.

 

Många säger att man kan tjäna pengar på reklam, men jag har inte riktigt fått kläm på hur det fungerar.

 

Skulle vilja tjäna någon slant på att ha reklam på mitt forum men jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt.

 

Någon som har något förslag? 

 

Just nu är det dessutom väldigt lite trafik till mitt forum så det kanske inte är en idé än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vem/vilka som kan tänkas betala för att annonsera på ditt forum så krävs det att du har många besökare. Annars blir det ju som att betala för ha en annons i en tidning som du bara delar ut till din familj hemma  ^_^

 

Så steg ett är att se till att skaffa många riktiga besökare som kan vara intressanta som målgrupp för olika annonsörer.

Sen kan du börja kolla på olika annonsnätverk där väl Googles AdSense är störst/vanligast.

 
Med en väldigt specifik målgrupp så kan det dock vara mycket bättre, både för annonsörerna och för besökarna, att du söker upp och avtalar med olika aktörer direkt. T.ex. kliniker som behandlar skolios eller butiker som säljer korsetter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt att du har startat just ett skoliosforum. Jag minns en läkare som sa till mig för många år sedan att jag hade just skolios. Fast vad jag vill minnas är skolios att man har "krokig" rygg men i mitt fall berodde det på att jag hade för "rak" rygg.  :wacko: 

 

Som redan sagts... för att pengarna ska rulla in via reklam så krävs det en välbesökt sida med mängder av besökare. Men eftersom du vänder dig till just skoliosdrabbade där både patienter, läkare och läkemedelsindustrin kan ha ett intresse så varför inte istället försök att få sponsorer?

 

Men i både fallen krävs det ju att det är lite drag på sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt att du har startat just ett skoliosforum. Jag minns en läkare som sa till mig för många år sedan att jag hade just skolios. Fast vad jag vill minnas är skolios att man har "krokig" rygg men i mitt fall berodde det på att jag hade för "rak" rygg.  :wacko:

 

Som redan sagts... för att pengarna ska rulla in via reklam så krävs det en välbesökt sida med mängder av besökare. Men eftersom du vänder dig till just skoliosdrabbade där både patienter, läkare och läkemedelsindustrin kan ha ett intresse så varför inte istället försök att få sponsorer?

 

Men i både fallen krävs det ju att det är lite drag på sajten.

Ja det stämmer, varför tycker du det är märkligt? :o 

 

Ja, och jag har inte så många besökare, som nämnts så är jag inte insatt i något så jag ställer andra frågan: hur får man sponsorer då? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer, varför tycker du det är märkligt? :o

Just detta att jag vill minnas att skolios är just att man har krokig rygg men min rygg är "för rak". Dvs svanken som alla människor har är inte så utvecklad hos mig. 

 

Men jag klarar mig hyfsat ändå trots min skoliosdiagnos. Framöver ska jag vandra Inkaleden i Peru och senare även upp och vandra i Himalaya. 

 

Ja, och jag har inte så många besökare, som nämnts så är jag inte insatt i något så jag ställer andra frågan: hur får man sponsorer då? 

Söker man på "skolios forum" så kommer ju din sida upp som Nr 5 i Google och det är väl bra!

 

Hade det gällt musik, HiFi, bilar eller MC hade jag kunnat ge dig tips om sponsorer men jag har dessvärre mycket små kunskaper i medicin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just detta att jag vill minnas att skolios är just att man har krokig rygg men min rygg är "för rak". Dvs svanken som alla människor har är inte så utvecklad hos mig. 

 

Men jag klarar mig hyfsat ändå trots min skoliosdiagnos. Framöver ska jag vandra Inkaleden i Peru och senare även upp och vandra i Himalaya. 

 

Söker man på "skolios forum" så kommer ju din sida upp som Nr 5 i Google och det är väl bra!

 

Hade det gällt musik, HiFi, bilar eller MC hade jag kunnat ge dig tips om sponsorer men jag har dessvärre mycket små kunskaper i medicin.

Okej, jag är stelopererad sen 2010

 

Okej, det hade jag ingen aning om :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...