Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart skärm efter låsning


kalleklubba

Rekommendera Poster

När jag går från min dator låser jag den med windowstangenten och L. När jag kommer tillbaka och låser upp den med mitt lösenord är skärmen svart. Låsskärmen försvinner aldrig. Efter en eller flera minuter så kommer bilden tillbaka. Ibland kan det fungera normalt.Det verkar som det är avhängigt av hur lång tid den har varit låst. Någon som vet vad det kan bero på. Jag har tagit bort alla strömspararlägen provat med ett nytt grafikkort men problemet kvarstår. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att låsskärmen är svart, att du skriver in lösenordet i blindo?

Hej

Låsskärmen finns alltid kvar. När jag har skrivit in mitt lösenord och trycker enter så blir skärmen svart en stund innan skrivbordet kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det tar lång tid att starta Windows också kanske det kan bero på en dålig hårddisk.

 

Har det alltid varit så här eller när började problemet?

Installerade, uppdaterade du något eller gjorde någon annan förändring i datorn innan det började?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det tar inte lång tid att starta windows. Jag har en SSD så den är snabb. Jag kan inte komma ihåg när det startade men jag tror inte att det funnits sen datorn var ny. Jag kan inte koppla ihop problemet med någon särskild förändring i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Spelar det någon roll vilka program som är igång när du låser datorn?

 

Hur går det om du först startar datorn i felsäkert läge?

Felsäkert läge: Starta om datorn i tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag provade idag och då var det uTorrent i gång samt Telia säkerhetsprogram samt ett program till min skrivare Netgear Control center.

Det var 1 minut och 38 sekunder med svart skärm. Jag provade med felsäkert läge då kom bilden direkt. Men det kan den göra ibland i normalläget också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att det har att göra med vilka program som är igång så du får pröva med att stänga av program innan du låser datorn. Det bör gå att komma fram till vilket program det är som orsakar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...