Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avaktivera windows xp produkt koden


mrspeltips

Rekommendera Poster

Hej

 

För några månader sen fick jag en HP OEM kod av min gamle vän för XP Home Editon som jag tog mig ann att installera på en virtual maskin för att spela gamla goda tiders spel. Grejen är att jag ska ta och installera om min själva dator och då vill jag gärna avaktivera min produkt nyckel som har aktiverats via telefon från min xp på den virutuella maskinen. Vet nån hur man gör ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

OEM-licenser av XP är knutna till den dator där de först installeras och är inte giltiga i en annan dator. Det finns inget särskilt sätt att avaktivera produktnycklar för Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då vet jag. Men jag har en fråga om min fars dator som har xp i sig fast med ett väldigt bra grafikkort. Och där är licensen ikke OEM utan vanlig och inringd med telefon för 5 år sen den med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då vet jag. Men jag har en fråga om min fars dator som har xp i sig fast med ett väldigt bra grafikkort. Och där är licensen ikke OEM utan vanlig och inringd med telefon för 5 år sen den med.

Ursäkta men vad är frågan?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag vill avaktivera min far xp om också är telefon aktiverad fast den är inte OEM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du tänkt att göra med din fars XP version, är det inte en OEM-version, så är den antagligen personlig, och får då flyttas mellan olika datorer, dock bara en dator i taget.

Men som Cecilia redan sagt, så går det inte att avaktivera en produktnyckel, oavsett vilken version det är.

Frågan verkar lite diffus fortfarande?

Vad vill du egentligen göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...