Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver nytt grafikkort


MrPeter

Rekommendera Poster

Tja! Idag sa det poff i min dator och är ganska säker på att det är grafikkortet som gett up.

 

Jag behöver i vilket fall ett nytt grafikkort. 

 

Jag kan ingenting om dagens hårdvara. Bifogar en bild på vad jag har för komponenter.

 

Jag vill veta vilket grafikkort som är likvärdigt / lite bättre och att det passar i datorn med detta moderkort. 

 

Tacksam för snabba svar.

post-128328-0-01604500-1419808448_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med PCI-e så finns det en uppsjö av grafikkort, men vet inte hur stort chassi du har eller hur många watt ditt nätaggregat Har, eftersom de nya kräver 1-2st kablar för extra ström, sen finns det för 300-900kr ca utan någon extra strömkälla..

 

https://www.dustinhome.se/group/hardvara/datorkomponenter/grafikkort/

 

https://www.dustinhome.se/product/5010754887/11216-00-20g-boost#specifications

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Om jag  frågar såhär: 

Är det sistnämda grafikkortet: 

AMD Radeon R7 240 2GB

likvärdigt med mitt tidigare? eller är detta sämre?

 

mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade nu och såg att strömförsörjningen på mitt nuvarande var med en kabel . 

Finns en extra identiskt som inte används i daxläget så spelar ingen roll om jag behöver koppla in 2 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller möjligen bättre? :)

Bättre.. men nu har du fått ett kort som är ok, hoppas att det passar och och uttag finns..men tror inte att ditt moderbord inte stödjer 3.0 så lite onödigt är det..med detta kort de tog fram..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

r7 240 har även det stöd för PCI 3.0 iofs.

GTX 760 är ett snabbare kort än ditt gamla, du kommer nog bli nöjd.

 

Om du sökte ett kort i samma klass som ditt gamla har du dock skjutit över målet.

 

MEN det jag egentligen ville säga, hoppas du har rätt. Ett poff i datorn är inget bra tecken, hoppas verkligen ett byte av grafikkort räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kopplat in detta och är väldigt nöjd, den krävde 2 ström kablar och det räckte med de jag hade :)

 

Tack för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...