Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator krasch vid win 8.1 stopp


theresen

Rekommendera Poster

hej.

 

jag har fått upp en ruta i mellan åt där det står att jag ska installera win8.1 (har 8 nu) det fanns alternativ att välja på, installera nu eller påminn mig senare och jag har valt påminn mig senare.

härom kvällen så fanns endast alternativ på hur många timmar jag ville vänta så jag valde den längsta tiden 4h och letade efter hur man stoppar win 8.1.

jag hittade denna sidan http://www.askvg.com/how-to-disable-update-to-windows-8-1-for-free-notification-in-windows-8-store/

jag valde metod 1. allt gick bra sen skulle man starta om datorn och då passade jag på att gå på toa lite kvickt och när jag kom tillbaka så stod det att något installeras och hade kommit till 4% så jag trodde att då installeras win 8.1 lik förbannat så jag stängde av på knappen och sen pajjade datorn.

jag har ju naturligtvis en full hårddisk som jag gärna vill behålla.

det går inte att återställa datorn utan att påverka mina filer.

hur gör jag för att inte förlora mina grejer?

min tanke var att fixa win 8.1 efter att jag köpt en extern hårddisk och fört över allt där. men det sket sig. 

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

 

jag har frågat runt lite och ett svar var att ta ut hårddisken och sätta in i annan dator och sen föra över till extern hårddisk.

fick även tag i en bekant som sa samma sak som länken du skickade så han ska hjälpa mig med det.

alltid bra att fråga flera för att se vilka svar man får.

 

tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Båda alternativen är bra och vilket man väljer beror t ex på om man har en annan dator där hårddisken lätt kan anslutas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...