Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router + skrivare


mithrandir

Rekommendera Poster

Ja vet inte om detta är rätt forum....har windows 7 64  kopplat till en Asus router + delning av skrivare genom routern till frugans dator.  Efter gr veckor så slutar skrivaren att fungera..det är bara att starta om routern så kanske det fungerar..ngn som känner till detta?    Skrivardelningen är väl genon internt antar jag...blir ganska less på detta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skrivardelningen sker via Internet så är  konfigurationen åt helvete (i princip vem som helst varifrån som helst kan skriva ut på din skrivare). Men troligen är det inte så, utan skrivardelningen sker via switchen i routern (endast LAN). Är skrivaren ansluten till routern eller till en dator? Fär skrivaren IP-nummer via DHCP eller har den fast IP-nummer? Problemet kan bero på att skrivarens IP-nimmer ändrats. Skrivare och servrar bör ha fast IP-nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vad du har för skrivare. På min HP skrivare kan jag kolla på skrivarens display om jag är ansluten eller inte  Är jag inte ansluten får jag logga in igen med lösenordet Men det har aldrig hänt att den inte funkat jag har 2 datorer och en läsplatta kopplad till skrivaren via trådlös router.

Bara HP grejor utom Routern som är en D-link.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du skrivardelning, normalt räcker det utmärkt med att ha den enbart genom routern utan delning, alla i nätverket ska nå den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...