Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MOV-film i liggande till stående format


Dimos
 Share

Rekommendera Poster

Hej och GOD JUL!

Jag har tagir en video med min iPhone i MOV-format, som visas i liggande format i tex Media player. Finns det något sätt att visa filmen i stående format? Jag vill inte använda iTunes, jag vill redigera filmen i ett videoredigeringsprogram.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har Studio 10 ocj Movie Maker, men jag kan inte hitta någon sådan funktion.

Finns något annat sätt?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Jag har Studio 10 ocj Movie Maker, men jag kan inte hitta någon sådan funktion.

Det framgår väldigt klart av Programmet Movie Maker hur man gör. Det finns knappar för att rotera vänster och höger under Meny start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sökte på Google med "Windows Movie Maker rotate video" och som första träff dök ett youtubeklipp upp:

"How to rotate à video in Windows Movie Maker"'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar

VLC var mycket krångligare att fixa, men med Movie Maker gick galant. Jag hade missat att se rotera-knappen högst upp.

God fortsättning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Hej, jag har Nästan samma problematik. Hur jag roterar klippet i iMovie kan jag, men när filmen sparas / exporteras till en .MOV så är formatet ändå liggande (svarta kanter fyller ut den stående filmen). Hittar inte hur jag ändrar detta, går det ens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev ecila:

Hej, jag har Nästan samma problematik. Hur jag roterar klippet i iMovie kan jag, men när filmen sparas / exporteras till en .MOV så är formatet ändå liggande (svarta kanter fyller ut den stående filmen). Hittar inte hur jag ändrar detta, går det ens?

@ecila

Har du prövat med de program som nämns i tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...