Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna vissa mappar i Utforskaren


Brandklipparen

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Hej! Har upptäckt vissa mappar i Utforskaren, som inte går att öppna eller radera. Det kommer upp att jag inte har behörighet, men går jag in på Egenskaper och Säkerhet stämmer det inte. Mapparna är märkta med en liten pil, samma som indikerar Genväg.

 

Jag kör W7och har tagit bort funktionen Bibliotek eftersom jag tycker att den enbart är förvirrande.

Hur raderar jag de aktuella mapparna?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kan du ge exempel på sådana mappar?

För om det är systemmappar är det inte bra att ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej! Det är ju inte enbart så att det inte går att radera mapparna utan det går inte heller att öppna dem. Här kan du se några exempel på vilka det handlar om

post-18422-0-17414600-1419004246_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De mapparna är systemmappar och får inte röras. De är genvägar till de mappar där informationen finns i Windows Vista och senare Windows-versioner för att program som är skrivna för XP ska fortsätta att fungera.

 

Men de ska vara dolda så att man normalt inte kan se dem. Har du ändrat en inställning för att se dolda filer eller har du pillat i något när det gäller mapparna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

OK, Cecilia. Du har rätt som så oftast. När jag avmarkerar Visa dolda filer, så försvinner de mappar som jag undrade om. Ibland är det uppenbart att jag inte behöver vara nyfiken i alla situationer, även om man måste fråga för att få veta. GOD JUL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...