Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logga in annan användare i Windows


TvS

Rekommendera Poster

Hej,

I min Windows 8.1-maskin (stationär, Inte Core ¡7-4770K, 16Gb RAM, 250GB SSD, 2TB HD) har jag lagt in flera användare.

 

Men det går inte att logga in på någon av dem utom på mitt ursprungliga administratörskonto.

 

Valet att "Logga ut" finns inte och när startbilden, med bland annat min bild, visas saknas pilen till vänster om bilden (den pil man klickar på för att växla användare).

 

Någon idé om vad det kan bero på och hur det kan fixas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sorry, jag uttryckte mig inte helt korrekt.

 

Vad jag menar är att det inte finns möjlighet att logga in  som annan användare, oavsett om jag bara loggar ut eller om jag startar om datorn. 

 

Normalt skall det ju, direkt efter start, finnas en vit pil precis till vänster om användarens bilds övre vänsterhörna. Men den pilen dyker alltså inte upp, trots att flera konton finns upplagda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undviker jag Windows 8 så mycket det bara går, men jag har för mig att man klickar på bilden för användaren så får man upp de andra kontona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undviker jag Windows 8 så mycket det bara går, men jag har för mig att man klickar på bilden för användaren så får man upp de andra kontona.

Helt riktigt, så skall det vara. Men det funkar inte här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...