Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FeaturePoints?


FarFlungMilk

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har hittat en app som heter FeaturePoints, en app till iOS, och vad jag har hittat så verkar den legit. Man får poäng för att ladda ner och köra appar, som man sen kan lösa ut till presentkort. Men för att använda FeaturePoints måste man installera en s.k. "profil". Där står det:

 

Signerat av *.featurepoints.com

Kontrollerad

 

Beskrivning: FeaturePoints uses this to credit your account when you download apps. This doesn't make any changes to your device.

 

Innehåller: Registreringsutmaning för enhet.

 

 

Och så finns det en knapp, "Installera"

 

Vad menas med detta, och vad är "registreringsutmaning", och är denna "profil" farlig?

 

 

/Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kan inte hitta den appen i Apples store, vilket väl betyder att den inte uppfyller Apples villkor och kan innebära att den inte är riktigt tillförlitlig, men Apple har en del underliga krav också.

 

Motsvarande app för Android får bra betyg här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapgen.featurepoints&hl=en

Men du behöver själv läsa igenom hela sidan för att göra en bedömning av vad du tycker och inte bara gå på deras betyg.

 

Kan du hitta den engelska originalsidan för sidan där det står "Registreringsutmaning"?

Det kanske är lättare att förstå den engelska termen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kan inte hitta den appen i Apples store, vilket väl betyder att den inte uppfyller Apples villkor och kan innebära att den inte är riktigt tillförlitlig, men Apple har en del underliga krav också.

 

Motsvarande app för Android får bra betyg här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapgen.featurepoints&hl=en

Men du behöver själv läsa igenom hela sidan för att göra en bedömning av vad du tycker och inte bara gå på deras betyg.

 

Kan du hitta den engelska originalsidan för sidan där det står "Registreringsutmaning"?

Det kanske är lättare att förstå den engelska termen.

Hej!

 

Jag provade att ändra min iPad till engelska, och då stod det "device enrollment challenge". Och vad jag hittade från både FeaturePoints och internet, var det för att kolla UDIDet på enheten. Och det behöver FeaturePoints använda för att man ska få tillbaka sina poäng om man installerat om det. Fast jag hittade inget negativt om FeaturePoints, så jag installerade det, och profilen tog bort sig själv efteråt.

 

/Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hur skulle sådan "fjärrstyrning" fungera isåfall? Då måste väl profilen vara installerad hela tiden? För på min iPad står det "Inga profiler installerade" i inställningar.

 

/Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det som står om fjärrstyrningen i första länken uppfattar jag bara som ett exempel på vad "device enrollment challenge" kan användas till, men att det alltid handlar om att få appen att komma i kontakt med någon annans server just medan det pågår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...