Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp polistrojan och frst64!


nååben

Rekommendera Poster

Hejsan, 

 

Min pappa och hans fruga har fått in den ökända polistrojanen och det är så illa att hela datorn låst sig och det kommer troligen ifrån en google toolbar eller liknande. 

Poloaren försökte få mig att köra med windows defender men utan någon speciell framgång. 

 

Jag kom in på denna sida och läste om FRST64, så jag körde en scan men nu är jag fast.. jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska lösa eller skriva fixlog filen så jag reggade mig här för att få hjälp med den. 

 

Så jag ber på mina bara knän om lite hjälp här nu  :(

 

Väl mött!

Addition.txt

FRST.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1. Eftersom datorn tydligen startar i felsäkert läge så flytta FRST från USB-minnet till skrivbordet.

 

2. Starta programmet Anteckningar.

Kopiera alla rader i rutan:

HKU\S-1-5-21-2324765898-1763550968-3012210009-1002\...\Winlogon: [Shell] C:\Users\ewa\AppData\Roaming\Other.res [204800 2014-03-18] (NVIDIA) <==== ATTENTION 
AppInit_DLLs-x32: C:/PROGRA~3/{3957D~1/dece.dll => C:/PROGRA~3/{3957D~1/dece.dll [634880 2014-12-11] ()
GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected <======= ATTENTION
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction <======= ATTENTION
S2 051cdb72; c:\Program Files (x86)\Optimizer Pro 3.11\OptProMon.dll [3908176 2014-12-11] ()
S2 BackupStack; C:\Program Files (x86)\MyPC Backup\BackupStack.exe [53832 2014-11-25] (Just Develop It) <==== ATTENTION
S2 Update DigiHelp; C:\Program Files (x86)\DigiHelp\updateDigiHelp.exe [523496 2014-12-12] ()
S2 Util DigiHelp; C:\Program Files (x86)\DigiHelp\bin\utilDigiHelp.exe [523496 2014-12-12] ()
C:\Users\ewa\AppData\Roaming\Other.res
Folder: C:\Users\ewa\AppData\Roaming
och klistra in i Anteckningar. Kontrollera att inga filer har delats upp på två rader.

Spara filen på skrivbordet med namnet fixlist.txt.

 

Stäng av alla program.

Starta FRST som finns på skrivbordet.

Klicka på knappen Fix.

Vänta tills programmet är klart.

Om datorn inte startas om automatiskt så gör det själv och se om det går i normalt läge nu.

 

Programmet skapar en logg Fixlog.txt på skrivbordet.

Klistra in innehållet i den i ditt svar.

 

 

3. Om datorn startade i normalt läge avinstallera följande på vanligt sätt om det går:

DigiHelp

MyPC Backup

Optimizer Pro

WSE_Vosteran

Vosteran

 

Starta sen om datorn.

 

 

4. Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

 

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på Scan-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på Report-knappen.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lärt av erfarenhet att man ska lagra alla bra saker man hittar på nätet på en annan enhet och ta bort från datorn man surfar på. . Då slipper man hålla på med sånt. CCcleaner kan också ta bort vissa saker som tillfälliga filer och tömma papperskorgen mm...  Uncheky är ett bra program att ha i datorn. Då får man inte in så mycket skräpprogram. Någon annan får föreslå en bra och annonsfri sida där man kan hitta programmen. 

 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren ! 

Ska försöka detta så fort jag kommer bort till dem senare idag.

Datorn startar faktiskt INTE i felsäkert läge, eller ja... inte i något annat läge än felsäkert läge med kommandotolken och därav var FRST det enda programmet jag kunde fixa nästan :D 

 

Jag hade gärna haft en separat hårddisk vid sidan om till min far men då krävs det att dom använder den med vilket jag tror är den svåra biten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

I så fall kan du i en annan dator spara fixlist.txt på USB-minnet och låta FRST vara kvar på USB-minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit in i datorn vanliga vägen tack vare Frst64 och din hjälp Cecilia :D

 

Avinstallerade programmen du skrev och körde adwcleaner och fick en lång report! Bifogar en fil med texten.. 

AdwcleanerReport.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag saknar loggen Fixlog.txt som skapades i steg 2.

 

 

2. Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på Scan-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

 

Klicka på Clean-knappen.

Tryck på OK.

Tryck på OK fler gånger om det kommer upp meddelanden.

 

Datorn kommer att startas om, om den inte gör det automatiskt får du göra det själv.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt

 

 

3. Starta FRST, bocka för Addition.txt och låt sen programmet skanna datorn.

Klistra in de nya FRST.txt och Addition.txt.

 

 

4. Skanna datorn online på http://www.eset.com/onlinescan/ och använd helst Internet Explorer till det.

För att inte skannern ska ta för lång tid på sig stäng av ditt antivirusprogram under tiden.

 

Välj alternativet Enable detection of potentially unwanted applications.

 

Klicka på Advanced Settings.

Ta bort bocken framför Remove found threats.

Bocka för:

Scan Archives

Scan for potentially unsafe applications

Enable Anti-Stealth Technology

 

Klicka på Start

 

När skanningen är klar klicka på List of found threats, följt av Export to a text file. Spara till en fil på skrivbordet, öppna filen, kopiera resultatet och klistra sedan in det i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...