Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte välja återställ till fabriksinställningar fast jag har kunnat göra det innan


byllan1337

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en HP dator och innan hårddisken kraschade och jag bytade ut den då fanns recovery mananger som är en återställningsprogram tror jag! Men i allafall, nu håller jag på att ladda ner windows 7 x64.iso från pcforalla och får gå den vägen istället!

När jag försökte installera om Windows gick jag in på kontrollpanelen > återställning > Avancerad återställningsmetoder och då kräver den skiva vilket den inte har gjort innan. Jag förstår ju att den kräver skiva eftersom jag installerade med skiva på nya hårddisken, men finns det något sätt man kan ställa om till fabriksinställningar utan skiva eller iso fil? Jag har även varit inne boot och lite annat men där fanns inget, vet inte vad den heter men man trycker på f8 i början och väljer reparera datorn och sen kommer en massa altenativ som jag har kollat runt på men inget passade mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

I och med bytet av hårddisken försvann även den partition som fabriksåterställningen fanns på.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl titta på HP sida för din dator om det finns operativsystem för nerladdning där. De flesta är glada för att slippa alla onödiga program som följer med hårddisken från datortillverkare.

 

Edit. dessa onödiga program som de flesta inte vill ha brukar även dessa finnas för hämtning på HPs sida för din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl titta på HP sida för din dator om det finns operativsystem för nerladdning där. De flesta är glada för att slippa alla onödiga program som följer med hårddisken från datortillverkare.

 

Edit. dessa onödiga program som de flesta inte vill ha brukar även dessa finnas för hämtning på HPs sida för din dator.

Kan icke hitta nerladdningsbara operativsystem där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...