Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att få Flash i Android 4.4 KitKat?


Börni

Rekommendera Poster

Funderar på att byta upp mig till en ny surfplatta med dagens prestanda och då är det numera svårt att hitta någon med Androidversion lägre än 4.4. (nej, jag vill inte ha en iPad!). Problemet är att jag inte vill bli av med min Flash. Jag har förstått att det ska gå utan problem t o m 4.3 (själv har jag fixat det i 4.2.2) men inte fr o m 4.4. På nätet har jag hittat en påstådd lösning innebärande att man ska köra Dolphin som webbläsare. För det första undrar jag om någon här i eforum kan verifiera att detta funkar i verkligheten. För det andra vill jag egentligen inte använda Dolphin, jag föredrar Firefox för att få kompatibilitet och synkning med mitt surfande på datorn. Firefox funkar också bra med Flash i min nuvarande platta med 4.2.2.

 

Någon som VET något om detta?

 

Jag vill absolut inte slänga ut ett antal sköna tusenlappar på en ny platta och sen upptäcka att Flash inte funkar i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är väl nåt man helst vill slippa?

 

Med Firefox, Adobes testsida. Flash saknades. Klicka för att installera. = Tyvärr enheten stöds inte.

Med Dolphin, Adobes testsida. Flash saknades. Klicka för att installera. = Flash laddas ner. Körde manuell installation.

 

Med Firefox, Adobes testsida. Fungerar.

 

Android 4.4.2, Samsung Galaxy S4+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är väl nåt man helst vill slippa?

 

Med Firefox, Adobes testsida. Flash saknades. Klicka för att installera. = Tyvärr enheten stöds inte.

Med Dolphin, Adobes testsida. Flash saknades. Klicka för att installera. = Flash laddas ner. Körde manuell installation.

 

Med Firefox, Adobes testsida. Fungerar.

 

Android 4.4.2, Samsung Galaxy S4+

Nja, det finns ju dom som tycker Flash är en säkerhetsrisk men det är väl mest i Windowsmiljö, har jag förstått. Flash vill man inte slippa om man vill titta på något som bara sänds i Flash och det är fortfarande mycket.

Men nu till ditt svar. Menar du att när du väl laddat ner Flash med hjälp av Dolphin så funkar det sedan även med Firefox? Det är ju kanon i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flash vill man inte slippa om man vill titta på något som bara sänds i Flash och det är fortfarande mycket.

Som till exempel?

 

 

Menar du att när du väl laddat ner Flash med hjälp av Dolphin så funkar det sedan även med Firefox? Det är ju kanon i så fall!

Ja, det verkade så, när jag försökte leta samma Flash att installera från Google Play hittade jag inte den.

Testet gjordes på mobilen. Ska testa surfplattan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(med surfplatta)

Hm..

Testade först på diverse sidor, med Firefox men kunde inte se någon animering.

 

Installerade Dolphin. Testade. Uppmanades att ladda ner & installera flash vilket jag gjorde. Test fungerar.

 

Avinstallerade Dolphin.

 

Testade igen med Firefox men ser ingen animering.

Tänkte att Dolphin ska vara installerad för att det ska fungera även med Firefox.

Installerade Dolphin igen. Testar flash med den. OK.

 

Testar flash med Firefox men nix!

Verkar således skilja mellan telefon & platta. = ??

 

Har 4.4.2 även i plattan.

 

Men Dolphin är ingen dålig webbläsare, hade den en period tidigare. Har eget tillägg för adblock. Städar efter sig vid avslut utan tillägg.

 

Ska ta och ge den en ny chans, en tid..

 

Tillägg: såg det fanns diverse "Flash browsers" på Play men vet inte om de är något att ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du tog dig tid att testa. Underligt att det ska skilja mellan mobil och platta. Men det verkar som jag får ge upp Firefox och Flash, i vart fall inte ha några förväntningar (under kan ju fortfarande inträffa). Jag får väl ha både Dolphin och Firefox installerade och använda Dolphin när det är något som kräver Flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag får väl ha både Dolphin och Firefox installerade och använda Dolphin när det är något som kräver Flash.

Precis så jag tänker, även om jag ska försöka använda Dolphin som förstaval.

 

Det finns ju appar för Youtube, playkanaler, kvällstidningar osv. vilket kanske gör att behovet av webbläsare+flash player inte är så stort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...