Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet delning Samsung galaxy tab 3


reppson

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har en sådan platta och hittar inte inställningen för Internet delning med usb kabel till en dator.

I min Samsung S3 telefon finns denna inställning i Meny valet    "Fler inställningar" 

Men i Plattan hittar jag inget motsvarande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa modeller av den plattan saknar 3G/4G anslutning, de måste ansluta till Internet via Wifi.

Ja det stämmer plattan saknar plats för simkort och 3g 4g.

Jag menade att jag ville dela plattans wifi internet till en dator som saknar nätverkskort med usb kabel från plattan till datorn. Med S3 telefonen funkar det utmärkt att göra detta och ville testa om det gick att göra så med plattan också eftersom plattan också är en Galaxy modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en bärbar dator?

 

Då måste du kunna skapa en Wifi-hotspot i plattan via Inställningar / Mer / Internetdelning och Hotspot, bocka i Mobil Wifi-hotspot och Konfigurera Wifi-hotspot. Om du gör så här så behöver du ingen USB-sladd, går att göra så här även med mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja, man måste ha mobilt internet in till plattan då.

 

Eftersom plattan inte har mobilt internet så är det kanske därför den inte har möjlighet att kunna låta andra enheter ansluta till internet genom den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja, man måste ha mobilt internet in till plattan då.

 

Eftersom plattan inte har mobilt internet så är det kanske därför den inte har möjlighet att kunna låta andra enheter ansluta till internet genom den.

Ja så var det. Plattan måste kunna ha sim kort för att kunna dela dess wifi till en dator. Lite dumt eftersom det var wifi jag ville dela och inte 3G från ett sim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...