Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bäddar jag in Youtube-klipp i inlägg


Ove Söderlund

Rekommendera Poster

Som frågan lyder, hur bäddar jag in ett youtube-klipp i ett inlägg så att man ser en "videoruta"? Se exempel i tråden Fredagens Musikbidrag.

Du menar så här?

 

 

Det är bara att skriva youtube länken som ett tex. https://www.     <------dom ska sitta ihop ---->     youtube.com/watch?v=igEi_OPySjY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Funkar fint. Felet jag gjorde var att jag använde länk-knappen i inläggsredigeraren och då blir det bara en textlänk. Kopierar jag in länkadressen direkt i inlägget så visas ett inbäddat Youtube-klipp. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på följande och klistra in länken till valt medieformat tex. Youtube

post-73434-0-59841200-1417164576_thumb.png

 

[Edit] Du menar att detta inte fungerar? För mig har det alltid fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Jag använde knappen "Infoga/redigera länk" i andra raden med verktygsknapparna, inte den variant du visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör som så att när jag exempelvis fått fram det youtube-klipp jag vill se och länka in, drar jag markören över hela adressfältet och högerklickar på musen och klickar på kopiera. Sedan när jag t ex vill lägga in det som i detta forum exempelvis högerklickar jag på musen och klickar på klistra in som oformaterad text och hela textraden läggs in och Youtube-klippet läggs in(Nu använder jag Chrome, skall kanske tilläggas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...