Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Livecycle beräkning helgdagar


Kajoto

Rekommendera Poster

Hej!

Jag försöker få ut hur många helgdagar det finns i ett valfritt tidsintervall. Hittade en formel på Adobes forum men får den inte att fungera (= jag måste ha missat något).

Kan någon hjälpa mig och se vad som blivit fel?!

Bifogar en fil med min programmering (formcalc). Om jag t ex väljer statdate till 21 november och enddate till 30 november får jag endast 2 helgdagar och det ska vara 4!

Tycker jag har gjort precis som man ska men som sagt måste ha missat någon del...

Har ändrat dagarna som jag fick tips om men det hjälper inte (1=söndag, 2=måndag osv).

Det verkar inte som jag kan bifoga min fil, ska se om jag kan få ordning på det...

 

 

Det gäller dynamiska formulär som man ska fylla i med Acrobat Reader när de är färdiga. Har haft mina frågor om programmet här förut men det kanske har varit fel :(

Kan inte begripa varför jag inte kan bifoga filen men det verkar som det fungerar nu, vi får se om den dyker upp... :rolleyes:

Test veckodagar.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De menar väl röda dagar(söndagar) och då kan det inte bli mer än 2. Det finns bra verktyg för sådana här beräkningar i Excel.

 

Filen går inte ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det tror jag inte att de menar eftersom man talar om vilka dagar som ska räknas som helgdagar. I detta fallet börjar veckan med söndag (nr1) och då har jag talat om att nr 1 och nr 7 ska räknas som helg. Jag hade problem att ladda upp filen men jag kan utan problem ladda ner den. Har provat på en annan dator för säkerhets skull. Tyvärr är det så med dynamiska blanketter från Adobe att man får högerklicka och spara filen på sin dator innan man kan öppna den.... Man får ett felmeddelande antingen att man ska ladda ner senaste versionen av Readern eller att filen inte kan visas. Den enda webbläsaren som klarar det utan problem är IE. Firefox kan man ställa in så det fungerar, i övrigt får man snällt ladda hem filen och öppna den från sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...