Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tidslinje-nyhetsflödet facebook


marim

Rekommendera Poster

Vet inte om nån här kan hjälpa mig. Jag har inte facebook själv utan försöker hjälpa en kompis som fått problem med sin tidslinje/nyhetsflöde som slutat fungera. Och jag vet inte hur jag ska bete mig för att få det funka igen.

 

Hon gick med i facebook för några månader sen och gick då med i några grupper och gillade några sidor för att följa dom. Och allt funkade som det skulle. Det dök upp inlägg på hennes tidslinje från de grupperna/sidorna. Enda som hon reagerat på här under tiden är att hon bara kunnat se inlägg ca 1 månad tillbaka, äldre inlägg än så syntes inte.

 

Sen här för ett par veckor sen gick hon med ytterligare grupper och gillade ett par sidor till och då fick hon rätt mycket på sin tidslinje. För att veta vad hon hade läst så klicka hon på pilen i inläggen och klickade på vill inte se det. 

 

Det är sen problemen började. Först verkade funka med att bara de inläggen var dolda. När hon sen loggade in nästa dag så hade andra inlägg försvunnit. Och när hon sen loggade in dagen därpå så hade i princip hela tidslinjen tömts. Fanns bara tre inlägg kvar.

 

Jag började med att leta efter information hur man får tillbaka dolda inlägg för jag trodde att det skulle fixa problemet. Man ska gå in på aktivitetsloggen och där till vänster, men det finns inga dolda inlägg. Jag har provat alla inställningar jag hittar. Valde att sluta följa alla grupper/sidor. Då försvann även de tre inlägg som fanns. 

Spelar ingen roll vad jag ändrar så får jag inte tillbaka flödet på hennes sida. Och hon har ändrat hemort, men inte heller den förändringen verkar slå igenom för hon får fortfarande förslag på grupper/sidor som har med den förra orten att göra. Och när jag har ändrat nåt så har jag sen väntat ca ett dygn innan jag ändrat tillbaka.

 

Hon gick med i ytterligare i en grupp, men det kommer inget från den heller vilket är konstigt för den borde ju inte ha påverkats av det andra.

 

Hon har inga vänner tillagda förutom att vid ett tillfälle när hon ville lägga till en grupp så var det en admin på den gruppen som var tvungen att lägga till henne som vän först innan hon kunde lägga med henne i gruppen. Och när dom var vänner så fick hon inläggen på det personliga som admin skrev på sin personliga sida. Men grupper/sidor funkar inte.

 

Jo en sak till. När jag laddar om tidslinjen så för nån sekund så ser det ut som inläggen är på väg att laddas in, men när sidan laddat klart så är den tom.

 

Det har skrivits till facebook om problemet, men som jag förstår när jag läser på facebook så ska man inte räkna med nå svar från dom. För mig så verkar det vara nåt fel på knapparna att dom inte känner av när man klickar på dom, men jag kan ju inte vara säker.

 

Om nån förstod det jag skrivit så kanske nån har nån lösning på problemet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...