Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet segt med gammal skärm


Villaforever

Rekommendera Poster

Har min bärbara laptop, acer aspire 5560 tillkopplat till denna skärm, se bild. Men efter ett tag brukar internet sluta att fungera, vad beror det på?

det är ju väldigt gammal skärm, om det beror på det, vad är det för typ av skärm jag behöver isåfall?

post-70301-0-85949100-1416695975_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt menar du att internet slutar att fungera?

Kraschar Internet Explorer och annan webbläsare eller du får felmeddelanden i webbläsarna?

På vilket sätt menar du att det skulle ha med bildskärmen att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det undrar jag med? En gammal skärm borde inte vara problemet. Om internet är segt beror det på uppkopplingen eller på att man kanske har för mycket lagrat på hårddisken.Windows och andra program måste ha lite utrymme för sina växlingsfiler.

 

Jag lagrar ingenting numera på datorn som jag surfar med. Det blir bara en massa konstiga virus och andra fel. Det kan också bero på att man har för mycket tillfälliga filer på hårddisken. Rensa webhistoriken. Det tipset fick jag av Comhem support när jag inte kunde koppla upp mej och fråga här. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt menar du att internet slutar att fungera?

Kraschar Internet Explorer och annan webbläsare eller du får felmeddelanden i webbläsarna?

På vilket sätt menar du att det skulle ha med bildskärmen att göra?

 

ja den tappar nätverkskontakt. Drar jag ur sladden till skärmen från den bärbara datorn så funkar internet alldeles utmärkt, efter att jag startat om internet eller datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att datorn tappar kontakt med internet men återfår det efter att du har startat om datorn eller Internet Explorer?

Vad får du för felmeddelande i Internet Explorer när internetanslutningen försvinner?

Hur fort inträffar det?

Hur länge har du använt datorn utan att skärmen är inkopplad?

 

Men jag tror inte att dina problem med internetanslutningen har med skärmen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det undrar jag med? En gammal skärm borde inte vara problemet. Om internet är segt beror det på uppkopplingen eller på att man kanske har för mycket lagrat på hårddisken.Windows och andra program måste ha lite utrymme för sina växlingsfiler.

 

Jag lagrar ingenting numera på datorn som jag surfar med. Det blir bara en massa konstiga virus och andra fel. Det kan också bero på att man har för mycket tillfälliga filer på hårddisken. Rensa webhistoriken. Det tipset fick jag av Comhem support när jag inte kunde koppla upp mej och fråga här. 

 

/Maria

Får jag fråga hur du gör då eftersom de allra flesta shoppingssajter vill ju lagra cookies på din dator för att du ska kunna surfa fritt på deras sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag surfar inte så ofta på shopping siter. Och när jag gör det så aktiverar jag cookies. Man kan ju ställa in en del webbläsare till att bara blockera vissa cookies. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber alla att hålla sig till ämnet, dvs Villaforevers problem med sin internetanslutning.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...