Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hoppande markör acer lap top


kaGregor

Rekommendera Poster

markören hoppar upp och ner framåt och bakåt när jag skriver.

Fullständigt omöjligt att skriva effektivt.

jag har försökt att ladda ner nu synaptics programvara men ingen förändring.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förekommer naturligtvis och det verkar som om det beror på närhet till plattan dvs. att den är för känsligt inställd, då det försvinner om skriver med ett pekfinger.

 

Jag har försökt att ändra men det finns inget val för känslighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Generellt sett är enda möjliga lösningen att stänga av "slag för att klicka"-funktionen, dvs för att klicka på objekt i Windows så får du använda styrplattans knappar istället för att slå på själva styrplattan. Hur man stänger av den funktionen kan variera på olika datorer:

- En tangent på tangentbordet som du aktiverar med t.ex. Fn + tangent för att slå av/på styrplattan

- Högerklicka på styrplattans ikon i systemfältet (vid klockan) och välja av/på med slag på styrplattan

- Dubbelklicka på styrplattans ikon i systemfältet (vid klockan) och ange olika inställningar

- I egenskaperna för Mus (Kontrollpanelen), i styrplattans egen flik, välja diverse inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dator har inga knappar utan är helt ren.

Slag för att klicka är helt utgråad.

 

Det konstiga är att felet har intensifierats över tiden - fanns inte alls för något är sedan.

 

Jag skulle vilja komma år någon ändring av känsligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vad det är för dator/modell?

 

När det mesta börjar trilska för mig så avinstallerar jag rubbet och startar om datorn, oftast så löser det sig, den brukar hitta hårdvaran och installerar den igen oftast.

 

Nätverkskort/USB/Bluetooth/ m.m.

 

Möss(trådlösa) har en förmåga att sluta reagera eller försvinna, förutom då trötta batterier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...