Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Linux VirtualBox hitta inte mitt wifi på ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME


kikotte

Rekommendera Poster

Tja igen.

 

Försöker göra så att min Linux kan hitta mitt wifi i VirtualBox. Jag har inbyggt wifi i min ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME moderkort.

 

Den hittas inte som en USB den hitta bluetooth men inte wifi.

 

post-73763-0-49301200-1416534724_thumb.png

 

Just det här är min nya speldator kommer att uppdatera den nästa år någon gång. =)

 

post-73763-0-22823900-1416527788_thumb.jpg

 

post-73763-0-65382800-1416534872.png

 

Fick göra om bilden bara för att man inte kan ladda upp mer än 3 MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bilden ser det ju ut som att VirtualBox hittat Broadcom 802.11ac network Adapter - är inte det ditt trådlösa kort?

 

Tillägg: eller menar du att Linux inte ansluter via "sitt" trådlösa kort? Det tror jag inte att den ska göra, den använder "en virtuell kabel" för att ansluta till värden.

 

Så kör jag just nu för att testa detta. I VirtualBox har jag ändrat till datorns trådlösa kort. Plockar bort nätverkskabeln och ansluter via mobilen/hotspot.

Startar upp Linux Mint Qiana och kommer ut på nätet direkt. Ansluten via eth0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bilden ser det ju ut som att VirtualBox hittat Broadcom 802.11ac network Adapter - är inte det ditt trådlösa kort?

 

Tillägg: eller menar du att Linux inte ansluter via "sitt" trådlösa kort? Det tror jag inte att den ska göra, den använder "en virtuell kabel" för att ansluta till värden.

 

Så kör jag just nu för att testa detta. I VirtualBox har jag ändrat till datorns trådlösa kort. Plockar bort nätverkskabeln och ansluter via mobilen/hotspot.

Startar upp Linux Mint Qiana och kommer ut på nätet direkt. Ansluten via eth0.

Det som jag försöker göra är att jag vill kunna välja vilken wifi i Linux som jag vill ansluta till. Den hitta nätverket men när jag google lite så måste den hitta usb för att den ska funka i Linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa lite...

 

Äh, jag kan ju inte göra det...

 

Men jag tror att du får välja Disable under inställningarna för maskinen.

Sedan när du startat maskinen (Linux) välj Devices i menyraden längst upp, välj ditt USB-nätverkskort.

(har Engelsspråkig VB)

 

Kan inte testa vidare då jag inte har någon sådan "dongel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sidan handlar om ett USB-anslutet trådlöst nätverkskort men du har ju ett inbyggt.

 

Varför vill du inte göra som man brukar i Virtualbox?

Dvs låta gästmaskinen använda ett vanligt nätverkskort som är kopplat till värdmaskinen och låta värdmaskinen styra vilket nätverkskort som ska användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...