Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering KB3000850 till Windows 8.1


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Hej.

Nu  vet jag inte om mitt ärende passar in i denna tråd, men då det rör uppdatering av op windows 8.1 så chansar jag att det gör så.

Under natten kom två uppdateringar till windows 8.1. En viktig och en som var valfri.

Upptäckte att den som var valfri (KB3000850) som är en uppdatering för att lösa problem(haha) i windows, var väldigt stor. På hela 719,2 MB. Det är ju större än t ex service pack 2 som var till min gamla dator med Vista som var på ca 400 MB.

 

Är den här KB3000850 på 719,2 MB inte en väldigt stor uppdatering, eller hur ser ni på det hela som kan något om datorer?

 

Kan väl tillägga att efter dessa två uppdateringar som kom under natten här gjorde så att mitt Bank-ID på fil slutat fungera, även om det senaste BISP är installerat. Det var ju detta med uppdatering som skulle lösa problem med windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Jag förstår.

Fast jag förstår inte varför även denna uppdatering likt förra tisdagens uppdatering - KB2976536 - tycks göra att Bank-ID på fil slutar fungera.

Jag kan bara bekräfta att uppdateringen KB3000850 gjorde att BankID ej fungerade. I mitt fall kan det bero på att den innehåller även tidigare uppdateringar så KB2976536 blev väl installerad trots att jag dolt den. En teori.

 

Jag fick igång BankID genom att återställa datorn till innan den installerades, så nu är KB3000850 också dold.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara bekräfta att uppdateringen KB3000850 gjorde att BankID ej fungerade. I mitt fall kan det bero på att den innehåller även tidigare uppdateringar så KB2976536 blev väl installerad trots att jag dolt den. En teori.

 

Jag fick igång BankID genom att återställa datorn till innan den installerades, så nu är KB3000850 också dold.

 

LARSAS

Hej.

 

Det skall ju inte behöva vara på det viset att man skall gå tillbaka och avinstallera uppdateringar för att sedermera dölja dom för att detta förbannade Bank-ID,t överhuvudtaget skall fungera.

mycket märkligt.

 

Dessutom går det tydligen inte att komma åt vissa hemsidor efter denna fenomenala uppdatering vid namn KB3000850.

Tänkte nämligen ladda ned Ccleaner, men får inte åtkomst till sidan.

Texten Error 503 Quorum weight not reached kommer fram och Varnish cache server.

Får väl också avinstallera denna KB3000850 och se vad som händer, därefter åker jag till Microsoft's huvudkontor och ger dess VD en rak höger!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

 

Får väl också avinstallera denna KB3000850 och se vad som händer, därefter åker jag till Microsoft's huvudkontor och ger dess VD en rak höger!!!!!!!!!!!

 

Frågan är om det inte är BankIDs Vd som borde få den raka högern. Sen dom kontakter jag haft om problemet med Flashuppspelning efter senare BankID uppdateringar har jag inget förtroende för dom.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det inte är BankIDs Vd som borde få den raka högern. Sen dom kontakter jag haft om problemet med Flashuppspelning efter senare BankID uppdateringar har jag inget förtroende för dom.

 

LARSAS

Jag avinstallerade KB3000850 och sedan dolde jag den och nu fungerar mitt Bank-ID. 

Märkligt att denna uppdaterings uppgifter är att;

"Installera den här uppdateringen för att lösa problem i windows".

Istället tycks den ställa till med problem, liksom KB2976536, åtminstone vad gäller Bank-ID.

 

Är det helt enkelt som så att Bank-ID på fil kostar bankerna pengar på något underligt sätt som jag inte begriper och man vill ha folk till att bara använda Mobilt Bank-ID som inte kostar bankerna pengar på något sätt som jag heller inte begriper?

Börjar de stackars rika bankerna få det dåligt ställt med sin ekonomi. Behöver toppen mer bonus för att finansiera sina hus i Spanien, Seychellerna etc................

 

Jag ställer in resan till Microsofts kontor. Riktar in mig på banken istället, som sagt. 

Ringde Swedbank för att få en förklaring på detta en gång för alla, men efter 20 min. orkade jag inte vara kvar i kön utan lade på luren.

 

Men, jag tackar för infon om att Bank-ID fungerar vid avinstallation av KB3000850.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också "Error 503 Quorum weight not reached" på sidan https://www.piriform.com/CCLEANER och jag har inte ens Windows 8.x så det felet i deras webbserver beror inte på KB3000850.

Märkliga är dock att när jag nu avinstallerat KB3000850 så får jag åtkomst att hämta Ccleaner på Piriform (länken du lade ut här), men det kanske bara råkade vara en tillfällighet när det tidigare blev Error 503.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga till sist om någon vet.

När man nu har den här valfria uppdateringen KB3000850 avinstallerad och har den dold och är således inte tänkt att installera den igen, kan det vara någon fara för säkerheten i operativsystemet 8.1, eller hur ligger det till med den saken? Det står ju att den är till för att lösa(?) problem i windows, inte för att täppa till ett säkerhetshål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte på sin plats att BankID/Bankerna går ut med information till sina BankID-användare om detta elände som jag -till och med går -trodde var slut? Nu ligger man lågt och tiger. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkliga är dock att när jag nu avinstallerat KB3000850 så får jag åtkomst att hämta Ccleaner på Piriform (länken du lade ut här), men det kanske bara råkade vara en tillfällighet när det tidigare blev Error 503.

Inga problem för mig heller längre utan det var nog Piriform som hade något tillfälligt problem.

 

 

Får man fråga till sist om någon vet.

När man nu har den här valfria uppdateringen KB3000850 avinstallerad och har den dold och är således inte tänkt att installera den igen, kan det vara någon fara för säkerheten i operativsystemet 8.1, eller hur ligger det till med den saken? Det står ju att den är till för att lösa(?) problem i windows, inte för att täppa till ett säkerhetshål.

Valfria uppdateringar har aldrig med säkerheten att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...