Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth ljudproblem. Asus vs Exibel


eken81

Rekommendera Poster

Hej

 

Har ett problem jag har försökt få hjälp av försäljaren med, men de har inte lyckats så jag vänder mig hit där jag tror att den samlade kunskapen är större.

 

Har en Exibel BDX1400 högtalare som jag spelat/spelar musik via Bluetooth i. Sedan jag gjorde en fabriksåterställning på min bärbara laptop, Asus UL50vt, så kan jag inte längre spela musik via laptopen, men det går via min mobil och surfplatta.

 

Jag hittar högtalaren när jag söker efter den, men installationen av nödvändiga drivrutiner tycks inte gå rätt till. Jag kan inte längre få upp den rutan där jag tidigare öppnade och tryckte på knappen anslut. Jag har hittat min dator på Asus hemsida och installerat om Bluetoothdrivrutinerna, men med samma resultat.

 

Som jag sa tidigare så kan jag spela musik via mobilen i högtalaren, men jag kan inte koppla mobilen till datorn längre. Så allt talar för att felet finns i datorn.

 

Har ni några tips så jag kan få Bluetoothen att fungera rätt igen och kunna spela musik från datorn. Mitt operativsystem är Windows 7 Home Premium, 64bit.

 

mvh

 

Eken81

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

Kikade på länken och såg att de beskrev precis samma fel som jag hade. När jag visste att det var A2DP som bråkade så sökte jag vidare och hittade 

 

http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

 

Laddade ner filen och innan installationen ens var klar så hade den kopplat upp sig mot högtalaren och ljudet hördes ur den.

 

Hm. hur ska jag nu inte glömma detta tills nästa gång jag fabriksåterställer den nästa gång, men då kanske det blir en ny dator förståss och då med windows 10, som jag hoppas får detta stöd inbyggt i sig.

 

Tack för hjälpen NoWin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...