Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator med Win7, Office 2010 fungerar inte! Kan jag installera XP?


lonewolf

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min gamla dator kraschade idag.... 

 

Nu har jag en med Win 7 förinstallerat, men där fungerar inte mitt Office Professional 2010.

Det står, att produktnyckeln inte är giltig.....

 

Hårddisken på denna dator är delad i två partitioner. 

Kan jag lägga in Win XP på den andra partitionen?? 

 

Om så är fallet, kan jag fortfarande spara dokument osv. på den partition där Win 7 ligger??

 

Eller vågar jag avinstallera Win 7 helt och hållet och lägga in XP istället????? 

 

inte heller mitt hederliga FrontPage, som jag använder till mina hemsidor. 

 

Behöver verkligen råd och hjälp här!!!!! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! 

 

Min gamla dator kraschade idag :((((

 

Nu har jag en där Win 7 är förinstallerat, men mitt Microsoft Office Professional 2010 fungerar inte! 

Det står, att produktnyckeln inte är giltig!!!

 

På denna dator är hårddisken delad i två partitioner.

Kan jag lägga in Win XP på den andra partitionen utan att det blir konflikter?

Om så är fallet, kan jag ändå spara dokument o.dyl. på den partition, där win 7 ligger?

 

Eller kan jag kanske rent av avinstallera Win 7 helt och hållet och lägga in enbart mitt kära XP????

 

Inte heller FrontPage2003 fungerar här och det är det enda program jag kan använda, då jag håller på med mina hemsidor.....

 

Jag behöver verkligen all hjälp jag kan få, ser det ut som!!

post-11371-0-58813300-1416073339_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office Professional 2010.

Det står, att produktnyckeln inte är giltig.....

Om inte nyckeln är giltig när du installerar Office i W7 lär den inte bli mer giltig om du installerar i XP.

 

Hårddisken på denna dator är delad i två partitioner.

Kan jag lägga in Win XP på den andra partitionen??

Ja, det bör väl gå men du behöver någon starthanterare för att kunna välja OS

Men att installera XP idag är inte att rekommendera.

 

Om så är fallet, kan jag fortfarande spara dokument osv. på den partition där Win 7 ligger??

Ja, det bör gå.

 

Eller vågar jag avinstallera Win 7 helt och hållet och lägga in XP istället?????

Dumt val, idag.

 

inte heller mitt hederliga FrontPage, som jag använder till mina hemsidor.

Nej, men om du nu har Office Pro så finns väl motsvarande verktyg där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag en med Win 7 förinstallerat, men där fungerar inte mitt Office Professional 2010.

Det står, att produktnyckeln inte är giltig.....

 

 

Om du har en giltig nyckel till detta Office, men den inte fungerar, kan du ringa in och aktivera den via telefon.

Det borde fungera till Frontpage också, om uppgifterna finns kvar i deras databas, Frontpage är ju ganska gammalt numera, sista versionen är ju 2003, så det är bara en chansning dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Frontpage är väl risken stor att den generar kod som inte blir bra i moderna webbläsare, det har hänt mycket på den fronten under åren som gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.microsoft.com/en-us/windows/compatibility/CompatCenter/ProductDetailsViewer?Type=Software&Name=Microsoft+Office+FrontPage+2003+SP3&ModelOrVersion=11&Vendor=Microsoft&Locale=1033%2C2057%2C3081%2C4105%2C16393&LastSearchTerm=front%2Bpage%2B2003&BreadcrumbPath=front+page+2003&TempOsid=Windows+7

 

Front page 2003 skall fungera med Windows 7 i alla fall om den uppdaterats till SP3 som jag antar är kostnadsfritt via Windows Update.

 

Aktiveringsproblemet beror säkerligen på att programmen ej avinstallerats i den kraschade datorn. Om det ej är möjligt så blir det som tidigare nämnts till att kontakta Microsoft.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...