Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

istart.webssearchers.com


Hedsves

Rekommendera Poster

Virus virus, jag har fått ner ngt i min dator som jag inte får bort. Efter att ha provat både Malware bytes anti-malware och microsoft security Essentials och kollat i lägg till ta bort program utan att får bort skiten. Så sökte själv på nätet och blev rekommenderad att ta hem spyhunter, har sökt hela dagen och naturligtvis hittat en massa men då kommer det som inte stod från början " det kostar pengar " trots att det stod att det var en gratis version som skulle ta bort detta. Jag är ingen direkt hacker på datorer men jag hoppas att jag kan få lite hjälp från någon så att jag kan lösa detta, då det tar över min dator med massa konstigta frågor samt reklam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som stod var säkert att det var gratis att ladda ner SpyHunter, inte att rensa med det. Men bry dig inte om det för SpyHunter är dåligt och kommer troligen inte att hjälpa dig i alla fall. Sidorna du hittade med SpyHunter är bara till för att den som står bakom sidan ska tjäna pengar när du köper SpyHunter.

 

Följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av AdwCleaner är att den får bort det mesta men att det rätt vanligt att det blir lite filer och/eller registerposter kvar. Det är därför bra att komplettera med FRST.

 

AdwCleaner ska alltid laddas ner från de officiella ställena, dels är man säker på att man får den bästa (normalt senaste) versionen och dels är man säker på att ingen har paketerat om filen och lagt till något annonsprogram. Nyligen drogs en version av AdwCleaner tillbaks pga många falsklarm, men de inofficiella nedladdningsställena fortsatte att skicka ut denna dåliga version.

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...