Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa en SSD HD


mactopen

Rekommendera Poster

hej

jag har köpte en bärbar dator av märke Dell Inspiron 14z 5423 sedan ett år sedan,den har från fabriken en windows 8 som är installerad i enkild partion på 30GB SSD och 500GB Hitachi ATA som är till andra program. jag har formaterat om hela hd för att installera windows 7 istället. Problemet nu efter installation SSD hd innehåller båda windows 7 filer och program. 

 

ville göra så ssd hd ska innehålla endast windows filer och inget annat som jag haft när jag köpte den som ny.

 

 

hoppas på hjälp

 

tacksam för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mactopen

 

Her er en guide der viser hvordan du kan lave en factory reset af din maskine: http://dell.to/1uYStnf. Denne virker naturligvis kun såfremt den pre-installerede recovery partition ikke er slettet fra harddisken. 

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du du installerar program, anger du att dessa ska installeras på HD, som jag gissar är D: disken? Program installeras automatiskt på C: om man inte anger annan plats. Sedan är det vissa systemfiler till programmen som ändå kan hamna på C: men de tar ingen stor plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du du installerar program, anger du att dessa ska installeras på HD, som jag gissar är D: disken? Program installeras automatiskt på C: om man inte anger annan plats. Sedan är det vissa systemfiler till programmen som ändå kan hamna på C: men de tar ingen stor plats.

Jag har för mig att det finns en metod där man kan göra det automatisk utan att behöva ändra varje gång man laddar ner nånting. Alltså man skulle kunna använda SSD disken bara för Windows och HHD för allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner och installera är ju inte samma sak. När du installerar måste du ange varje gång var det ska installeras, annars hamnar det på C: Finns inget sätt att göra det automatiskt.

 

När du laddar ner kan du i webbläsaren bestämma till vilken mapp ett program ska sparas. Det räcker med att göra en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner och installera är ju inte samma sak. När du installerar måste du ange varje gång var det ska installeras, annars hamnar det på C: Finns inget sätt att göra det automatiskt.

 

När du laddar ner kan du i webbläsaren bestämma till vilken mapp ett program ska sparas. Det räcker med att göra en gång.

Okej då det jag som ute och cyklar,tack ändå för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...