Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kraschad Windows Media Player


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Hej.

 

Det är som så att Windows Media Player har totalkraschat på min dator med Windows 8.1 Update.

Nu är det som så att visserligen använder jag nu mig av annat program såsom Cyberlink PowerDVD, men jag irriterar mig på att det kraschat. Inlagda låtar går t ex inte att ta bort och det går heller inte att lägga till låtar heller. Den har helt enkelt kraschat. Nu har jag suttit en längre tid för att klura ut hur man reparerar den, men jag har kapitulerat. Jag ger m a o upp.

Men, finns det någon som vet vad som kan tänkas ha hänt och vad man kan göra för att reparera det? 

Även om jag nu inte behöver använder mig av det, så tycker jag inte om att det kraschat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta: http://www.eightforums.com/general-support/33807-windows-media-player-not-working-after-8-1-upgrade.html

I found the problem.
Windows 8.1 seems to deprecate Libraries.
Go to the Libraries folder and reset the Music Library location.
Then the Media Player will rebuild it's library.

 

 

Om man högerklickar på menyraden i Playern så kommer detta fram, som du kan prova:

post-73434-0-44936400-1414683991_thumb.png

 

 

En annan sak att prova:

 

Kontrollpanelen > Program > Program  och funktioner > vänster panel klicka " Aktivera och inaktivera Windows-funktioner > expandera "Mediefunktioner" genom att klicka + > bocka ur "Windows Media Player" (inaktivera) > klicka Ja och Ok.

Starta om datorn och gå tillbaks och Aktivera Windows Media Player > starta om datorn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta: http://www.eightforums.com/general-support/33807-windows-media-player-not-working-after-8-1-upgrade.html

 

Om man högerklickar på menyraden i Playern så kommer detta fram, som du kan prova:

attachicon.gifWindows Media Player återskapa.PNG

 

 

En annan sak att prova:

 

Kontrollpanelen > Program > Program  och funktioner > vänster panel klicka " Aktivera och inaktivera Windows-funktioner > expandera "Mediefunktioner" genom att klicka + > bocka ur "Windows Media Player" (inaktivera) > klicka Ja och Ok.

 

Starta om datorn och gå tillbaks och Aktivera Windows Media Player > starta om datorn igen.

Hej.

Efter genomförda råd har nu musiken även all musik försvunnit dels från Cyberlink PowerDVD och även från XBOX Music. Vad kan man tänkas göra nu för att få tillbaka musiken i Cyberlink och XBOX Music. Musiken finns på datorn, men går nu inte att spela upp överhuvudtaget.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är tråkigt att höra att mina tips skulle orsaka mer problem. :(

Men, jag har svårt att förstå hur andra program skulle påverkas av dessa tips.

 

Tex. hur musiken skulle försvunnit från Cyberlink PowerDVD och även från XBOX Music.

 

Du säger att musiken finns i datorn, men inte går att spela upp?

Till att börja med, har du dessa låtar lagrade i olika mappar, eller enbart i Windows Media bibliotek?

Testa att kopiera en eller flera av dessa musikfiler till ny mapp på annan plats på disken. Får du dom att spela upp då?

 

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

<musiken ligger lagrad under mappen Musik och därav hade jag inte behövt lägga in musiken i varken windows media player, Cyberlink Power DVD eller XBOX Music utan programmen kände av att musiken fanns på datorn och "lagrade" sig självt där.

Nåväl, jag gjorde en felsökning i sindows åtgärdscenter och det fann fel som windows själv reparerade. 

Nu fungerar det som fina fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att höra att du fick till det och bra att du talade om hur du löste det, ifall någon annan stöter på samma problem.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...