Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Regedit kan man också använda om man söker efter rätt ord.


MariaE

Rekommendera Poster

Nu fick jag tillbaka "We love toolbar" igen men den här gången använde jag regedit. OBS ni som läser här använd absolut inte regedit om ni inte vet vad ni ska söka på eller ändra. Datorn kan bli ostarbar eller ännu värre!!

/Maria

post-120863-0-70540200-1414485121_thumb.jpg

post-120863-0-47513900-1414485229_thumb.jpg

post-120863-0-09238500-1414485371_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså det blev i ett nytt inlägg?? Man kanske inte kan bifoga så många filer till ett och samma inlägg?

/Maria

 

post-120863-0-29366400-1414485528_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du är medveten om att ändra i registret inte tar bort de olämpliga filerna som finns i datorn och att inte alla registerposter som hör till en toolbar har toolbarens namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag medveten om. Men delar av detta program som jag tog bort har inte ställt till problem ännu ialla fall. Och inget annat program som jag behöver har blivit ostartbart heller.Heter det så på svenska ?? Jag sökte efter proggrammet på datorn  och hittade inga delar av programmet. I så fall kanske det ligger i papperskorgen. Jag ska kolla det och markera programmet för borttagning . Vissa virusfiler kan nog inte tas bort med regedit. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vissa virusfiler kan nog inte tas bort med regedit.

Du kan inte ta bort några filer med regedit utan endast innehåll i registerfilerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som uttryckte mej lite fel. Jag menar antivirusprogram kan ta bort virusfiler men regedit kan ta bort vissa felmeddelanden det med som t.e.x. blir om man startar ett program eller försöker avinstallera ett program och sen påstår Windows att en del av programmet finns kvar. Man ska dock inte göra sånt för sent då kan det bli fel. 

 

.Det har jag gjort mycket i tidigare versioner av Windows. Detta kan man ju     hålla på med i all oändlighet. Samma skadliga program verkar ju komma tillbaka . Det spelar ingen roll tydligen om jag använder regedit eller frst och adwcleaner. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som uttryckte mej lite fel. Jag menar antivirusprogram kan ta bort virusfiler men regedit kan ta bort vissa felmeddelanden det med som t.e.x. blir om man startar ett program eller försöker avinstallera ett program och sen påstår Windows att en del av programmet finns kvar. Man ska dock inte göra sånt för sent då kan det bli fel. 

 

.Det har jag gjort mycket i tidigare versioner av Windows. Detta kan man ju     hålla på med i all oändlighet. Samma skadliga program verkar ju komma tillbaka . Det spelar ingen roll tydligen om jag använder regedit eller frst och adwcleaner. 

 

/Maria

Hmm först ta bort med antivirusprogram sen köra ccleaner då ta den bort saker i regedit som inte används mer eller som kommer inte behöva dom fler  mer som tex något virus eller sånt. Och ta även bort fel om den skulle hitta det.

 

Eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många sätt att ta bort saker i datorn. Alla mer eller mindre bra. Jag brukar använda ccleaner ibland också. Men det var Cecilia som sa att jag skulle använda programmet Frst och Adwcleaner. Dessa program förstår jag mej inte på det var därför jag bad om hjälp. Men sen upptäckte jag att programmet "We love toolbar" kom tillbaka hela tiden.  Och det finns roligare saker att göra med datorn än att hålla på och ta bort program och att skicka in loggar hit med t.e.x.Frst eller programmet hijackhtis som används i datorer med 32 bitars program. Och allt som jag hittar på nätet som jag vill läsa senare kopierar jag på USB-minne och tar till min andra dator. Då blir det inte så mycket fel. Det påstås att det finns skadlig kod i bloggen "Livet med 3 sinnen." Och jag vill läsa saker i den bloggen eftersom jag tillhör denna människosort. Ingen av oss är dock helt blind eller döv. Det finns bara några få som är det. Jag läser saker om hörande också. Jag gjorde misstaget att kopiera en skiva på denna dator det var så problemet började. Det var tydligen jättemycket virus på den skivan. Ett antivirusprogram ska inte bestämma vilka filer jag ska ha kvar. Om det påstås vara virus i filen "Min skolsituation" eller om filen bara hette skola så vill jag ha kvar den. Den skrev jag 1992 eller 1993 nångång. De äkta skivorna måste man beställa om man inte köper från nätet. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...