Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är internet lika bra som förr?


Sture888

Rekommendera Poster

Det är ju inte 1995 längre och det har hänt en hel del. Är det så lätt idag att söka reda på information på nätet, och hur vet man vad som är rätt information bland så mycket annat liknande innehåll på hemsidor.

 

Vem som helst kan göra en hemsida om maträtter.(Så här gör du riktig spagetti och köttfärssås)

Så är receptet falsk. Men ska förstå vilka sajter som är bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så kudde man göra egna hemsidor på 1995 men det var inte så många som gjorde det för det var så nytt och många visste inte hur det funkar för det fans inte Youtube som kudde lära dom den kunskapen och många skolor var nya på det här och inte har börjat lära ut hur det funkar för dom visste inte själv hur allt funkar.

 

Man vet aldrig om hemsidan är bluff eller inte eller om dom skriver saker som stämmer eller inte. Jag kodar hemsidor och hosting upp det med och lite annat med.

 

Jag förstår hur du menar jag håller på med att hyra ut spel server till folk till ett bättre pris än vad dom ändra gör visst dom vet ju inte om min sida är bluff eller inte eller om jag lura dom på pengar eller inte, samma sak om du går till en lite butik och ska köpa något då kan dom lura dig där med som att sälja kopia av saker eller datum som inte stämmer så man vet aldrig det gäller inte bara internet utan allt som finns på jorden.

 

Det går inte att ha koll på allt sånt är livet. Man kan blir lurad när man ska köpa en bil vem vet om den person säger sanningen till den som vill köpa om bilen funkar eller inte det kan vara dolt fel som han/hon inte säger till den person som vill köpa just den bilen till att bra pris.

 

Kolla bara på den här som ett tex http://www.tv4.se/kalla-fakta/avsnitt/kalla-fakta-del-5-179152 man tror att dom fixa dom problemet som finns i bilen men det gör dom inte och många litar på dom och det vet dom om därför så kan dom lätt lurad kunden hur lätt som  helst. Det finns folk som har dött av det här bara för att dom inte fixa dom problemet som är allvarligt och folk som inte kan bromsa bilen bara för att dom inte har fixat det ändå så står det att dom har gjort det. Om man ser någon som krockar med sin bilen hur ska vi veta om det är bilverkstad fel som orsaker krocken eller om det är något annat dolt fel som gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Det är som allt annat du läser och får reda på via medier. Du får vara kritiskt tänkande, som vi lärde oss i skolan. Låter något för bra för att vara sant är det så också.

 

Till exempel sådant som förekommer på Facebook. Klicka inte på den här länken för att då kan din dator explodera eller det dras 400 kronor på din telefonräkning om du svarar på det här numret. Två påståenden som inte är sanna. Dessutom delas det av tusentals som kanske tror på det eller bara tycker det är roligt att sprida.

 

Hittar du något intressant på internet får du kolla upp att det kommer från säkra källor. Alltså författare som har god kunskap och erfarenhet i ämnet dom skriver om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...