Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendation Dokumentär


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Hej.

 

Kan rekommendera en dokumentär  som gick på SVT1 igår kväll kl.22.00 och som säkerligen finns att finna på SVT-play.

Dokumentären heter; Dox: Internets underbarn om Aaron Schwartz som drevs till självmord av USA hycklande statsmakt.

En dokumentär som kan få en att ilskna till, en smula, alternativt ett helt bageri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Jag ser inga program på SVT-play. Jag har de flesta program om datorer som jag vill se nu.  Det är omöjligt att ha alla program. är de bra lagrar jag de på äkta skivor så jag inte behöver spela av dem från VHS-bandet igen eller DVD-RW-skivan igen. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops :blush:

Och ???

 

Jag är tämligen säker på att detta var en relativt ny tråd... 

Jag är också ganska säker på att det inte fanns någon som "gillat" inlägget när jag först läste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops :blush:

Och ???

 

Jag är tämligen säker på att detta var en relativt ny tråd... 

Jag är också ganska säker på att det inte fanns någon som "gillat" inlägget när jag först läste det.

Det står annars att den är postad 15 oktober.

Vad har förresten något med att någon "gillat" inlägget med saken att göra, om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att jag är rätt så säker på att jag fick syn på denna tråd, låt säga, i fredags. Jag brukar bara läsa trådar som finns med här "till höger", alltså "Senaste inlägg", "Senaste trådar", "Senast obesvarade Trådar".

 

Jag är lika säker på att det bara var det första inlägget då och att det inlägget inte hade "gillats" av någon. Eftersom jag nyligen har hållit på att leta länkar mm för strömmande media på Play-kanalerna tänkte jag leta upp dessa för just denna dokumentär men hittade ingen. Tänkte då att det var för kort tid som gått sedan den visades och tills nu.

 

När så MariaE svarat på tråden blev jag påmind och tänkte nu kolla om den kommit in på Play och det hade den inte och det var då jag började kolla när den enligt SVT sänts. Det var även nu jag såg att det var en "gilla-markering" gjord.

 

Jag ifrågasätter inte att tråden verkligen var postad i oktober och inte i november, det jag är mest brydd över är hur jag kunnat få syn på den först nu?

 

Jag kollar eforum via mobilen och då i mobilversionen. Där framgår inte om någon gillat eller ej. Det skulle kunna förklara varför jag först inte såg någon "gilla" för att sedan ha gjort det, via en webbläsare i en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här i efterhand kan det kanske ha gått till på något av dessa sätt:

Tråden har (åter) blivit synlig bland de senast obesvarade trådarna eftersom andra trådar blivit just besvarade.

Det kanske var därför som MariaE också fick syn på den och postade sitt inlägg 14/11?

 

Eller så var det Marias inlägg som gjorde att tråden hamnade bland "Senaste inläggen" men att jag då missat just Marias inlägg och bara läste det första inlägget och tog för givet att det var det som var aktuellt.

 

Spelar ingen dock ingen roll nu... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...