Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pc ljud video och bild laggar/krasslar som höfgtalarna va sprängda


pontaa95

Rekommendera Poster

Tjena folket, jag har detta problem att spel och video får både fps drops och ljudet laggar sönder och har sökt och letat efter vad felet är men kan verkligen inte hitta felet. Har en video när de laggar så som jag har förklarat på youtube. Har de rätta drivrutiner. Jag har de rätta tempsen. Jag har sökt runt på Google men hittar inte felet endån. Kan tillägga att jag köte datorn i den 09/26 så borde inte va gammla prylar! smile1.gif Vet itne heller om de är hårdvaruproblem. Men fick hamna här!! smile1.gif Kan tillägga att  jag har alla drivrutiner. skulle uppskattas stort om nån vet vad felet är. Och hur jag ska fixa de :(

specs:
ASUS Z97-A, Socket-1150
Seagate Barracuda® 1TB
Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM
Intel Core i5-4690K
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
Fractal Design Define R4 Black Pearl
ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST
Microsoft Windows 8.1
Corsair RM650, 650W PSU

Här är klipper när de laggar:
https://www.youtube.com/watch?v=IMvOaNp-2sM

Här är orginal videon på samma ställe som de laggar
http://youtu.be/x9xfo0MY-r8?t=15s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du installerat senaste BIOS-version och de senaste drivrutinerna från Asus webbsida för din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte hur du skickar ljudet till högtalarna.

 

I vilket fall har du ju inbyggd grafik på moderkortet och CPUn stöder också det. Blir det någon skillnad om du använder det gärna med HDMI om skärmen stöder det.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du installerat senaste BIOS-version och de senaste drivrutinerna från Asus webbsida för din dator?

jaa de har jag, men utan bra resultat :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte hur du skickar ljudet till högtalarna.

 

I vilket fall har du ju inbyggd grafik på moderkortet och CPUn stöder också det. Blir det någon skillnad om du använder det gärna med HDMI om skärmen stöder det.

 

LARSAS

har ljud i skärmen så blir ju vanlig hdmi från datorn :( ahr testat nu att köra utan grafikkort och bara använt moderkortets inbyggda. Och de funkar galant, förutom att de grafikkortet suger. Och då trodde jag de va grafikkortet som strulade men då fick jag testa en kompis grafikkort och de blir lekadant. Allt ljud spel och video laggar sönder. Och de gör de inte på hans dator.. Kan de va mitt moderkort som är felet?? :) fast då borde ju itne de inbyggda heller funka :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ljud i skärmen så blir ju vanlig hdmi från datorn :( ahr testat nu att köra utan grafikkort och bara använt moderkortets inbyggda. Och de funkar galant, förutom att de grafikkortet suger. Och då trodde jag de va grafikkortet som strulade men då fick jag testa en kompis grafikkort och de blir lekadant. Allt ljud spel och video laggar sönder. Och de gör de inte på hans dator.. Kan de va mitt moderkort som är felet?? :) fast då borde ju itne de inbyggda heller funka :S

   Klart är ju att det blir fel på digitala ljudet när det via moderkortet och PCI-e listen förs över till grafikkortet.Det kan naturligtvis bero på skadat moderkort.Du har kollat så att listen ser just ut.Skräp böjda kontaktbleck eller dylikt.

  Fel på strömanslutningen till kortet kan kanske också vara en orsak.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...