Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in till extern hårddisk


Chivaz

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en Samsung led Tv och vill spela in till en extern hårddisk. Vilken typ av hårddisk skall jag köpa? Om jag vill programmera tv:n för att spela in när jag inte är hemma så förmodar jag att hårddisken måste ha extern strömförsörjning eftersom tv:n då är avstängd och det inte finns ström i USB-uttaget?

Är det då 3,5 tum som gäller? Har storleken någon betydelse? Kan disken vara för stor?

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nya externa diskar fungerar. Samsung rekommenderar en disk med egen strömförsörjning. Hur stor disken är har ingen betydelse. En sak bör du däremot känna till. TV.n kommer att formatera disken till ett speciellt filsystem. Därefter kommer du bara kunna se det du spelat in, på TV:n. Du kan alltså inte använda disken i en dator efteråt. Då måste disken formateras om igen.

 

Så är det på min Samsung LED TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Är det inte smidigare att "tappa signalen" från TVn och köra in den i datorn och bränna den på den externa hårddisken via datorn? Då kan du ju själv välja ex MP4 som är spelbart/kopieringsbart på alla datorer och stationära DVD- och BD-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte smidigare att "tappa signalen" från TVn och köra in den i datorn och bränna den på den externa hårddisken via datorn? Då kan du ju själv välja ex MP4 som är spelbart/kopieringsbart på alla datorer och stationära DVD- och BD-läsare.

Det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nya externa diskar fungerar. Samsung rekommenderar en disk med egen strömförsörjning. Hur stor disken är har ingen betydelse. En sak bör du däremot känna till. TV.n kommer att formatera disken till ett speciellt filsystem. Därefter kommer du bara kunna se det du spelat in, på TV:n. Du kan alltså inte använda disken i en dator efteråt. Då måste disken formateras om igen.

 

Så är det på min Samsung LED TV.

Går det att spela upp på en annan tv av annat märke?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...