Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera sökingar i samma filter


lewdis

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en pivo tabell som är inläst från servern. Jag vill nu filtrera så endast tre kundnummer syns. Problemet är att filen innehåller så många kundnummer att jag inte kan se alla (gräns på 10000 poster). Därmed kan jag inte bara klicka i de tre jag vill titta på.

 

Finns det något sätt att söka i fritext i en pivotabell (eller i filter) på flera olika värden.

 

Exempel söka 5464,5456,7455 och endast få fram dessa tre kundnummer. Utan att behöva leta upp dessa i rullistan och bocka för.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar. Undras om det inte enklast låter sig göra med lita VBA-kod som helt enkelt sätter in värden som filter i din pivot. Du skriver dem i en cell, eller kanske textruta, och så tar koden och skriver in dem där de ska stå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Den fil jag arbetar i ligger på servern och är väldigt långsam i alla moment. Därför tror jag det blir en väldigt stor åtgärd att försöka få en VBA kod att fungera. Kan jag enkelt bara skriva likt mitt exempel ovan de gånger detta är aktuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor tabell?

 

Undras om inte enklaste är att använda formel som hämtar de data du vill ur din tabell.

 

Dvs i stil med

=HÄMTA.PIVOTDATA("Värde1";$H$1;"ID";1)

Där Värde1 är fältet du vill hämta data från, $H$1 är cell i din pivotabell, ID är din nyckelkolumn (kan vara flera) och sista 1 är värdet i ID som du vill hämta data från.

 

bara att ändra till

=HÄMTA.PIVOTDATA("Värde1";$H$1;"ID";L2)

och i L2 se till rätt värde står.

Dvs skapa en rapport ur din rapport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen jag läser mot ligger på en server i USA. Jag tror inte jag kan läsa av på detta sätt eftersom jag inte har tillgång till grundfilen, eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...