Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HD 6770 och Asus Radeon R9 280X


Trollet85

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar på att uppgradera min dator, då jag nu har ett HD6770 och stoppa in ett R9 280X i datorn tillsammans med HD6770. Är det någon som vet hur jag kan köra 280X som "Primary"-kort och använda mitt HD6770 som "Secondary"-kort som används när 280X inte räcker till(jag vet att jag inte kommer behöva HD6770 som "Secondary" så 280X räcker och blir över, men utifallatt!).

 

Hur funkar det med drivrutiner för båda korten?

Räcker det med att jag har en drivrutin för båda korten eller måste jag har två drivrutiner?

Hur funkar SLI och Crossfire?

Vilken ska jag använda?

 

Jag vet inte vad jag ska göra då jag inte är kunnig i flera graikkkort samtidigt (men jag vet hur man stoppar in dem!).

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man AMD grafikkort är det Crossfire som gäller. I ditt fall kan du inte använda dig av Crossfire. Det går inte att köra dina kort tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man AMD grafikkort är det Crossfire som gäller. I ditt fall kan du inte använda dig av Crossfire. Det går inte att köra dina kort tillsammans.

Tack så mycket, men går det att ha två kort i ändå och köra Primary, secondary grejen jag snackade om utan crossfire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Nvidia kan man använda 2 grafikkort utan att köra SLI. Man kan använda det bästa kortet som "första kort". Det sämre kortet kan man använda som physX kort.

 

Det borde fungera med AMD kort också. Inte physX förstås, då detta är en Nvidia funktion.

Dina kort använder sig av samma drivrutin, så där är det inga problem. Du kan däremot inte få 6770 att "hjälpa" R9 280X.

 

Enda anledningen att göra som du vill, är väl om man har flera skärmar. T.ex. en spelskärm kopplad till R9 280X och andra skärmar kopplade till 6670.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg till min förra post. Jag använder det integrerade grafikkortet på mitt moderkort, som är Intel, till en skärm och mitt Nvidia grafikkort till en annan skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...