Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slå ihop antal kolumner med till ett sammanställningsark


AndersWIL

Rekommendera Poster

Hej 

 

Jag har några planerings ark där användarna ska skriva in sina timmar och vilka kunder de har arbetat, det är ca 10 stycken ark för varje användare. Det är bara kolumnerna År Vecka och Kund Timmar som användarna ska fylla i resten är formler. Nu behöver jag ett totalt ark där jag sammanställa dessa uppgifterna. Är det någon som vet hur jag ska göra? Jag har försökt med konsolidering men jag får inte det till att fungera. 

 

      A              B                  C                     D                                           E                                         F                       G

1    År            Månad         Vecka              Första måndagen i veckan    Vilken kund det gäller         Antal Timmar    Användare

2    

3

4

5

6

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi behöver att exempel-ark som du laddar upp. Mycket enklare att arbeta med i en fråga som denna.

Alltid svårt att sammanställa data över flera blad.

 

Men det kan gå ned Pivot-tabell med flera områden som bas för sina data.

Den funktionen är dock gömd i Excel 2010 och senare och måste tas fram. jag har lagt den i snabbvalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där användarna ska skriva in sina timmar och vilka kunder de har arbetat, det är ca 10 stycken ark för varje användare

 

Lite OT kanske men vill passa på att tipsa om att det finns mycket bra och gratis program för ändamålet, både för Windows och Android.

 

Alltså för att hålla reda på tid/kund. Någon sammanställning behövs ju fortfarande.

 

Windows: http://www.quasima.com/en/

verkar var knas på länken till TimeTracker. Ett program jag använt i flera år men inte nu längre då jag använder mobilen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dynamicg.timerecording

 

Givietvis finns andra Appar men ovanstående rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Här kommer Excelfilen nu är det så att jag vill lägga till Användare 1,2, 3, 4 i total arket.

 

Jag har prövat konsolideringen men då slår den ihop summan av årtalen och veckorna etc men det vill jag inte. 

 

Jag vill att all data ska läggas ihop utan behöva göra kopiera och klistra in förhand. Finns det något sätt man kan göra detta med automatik? Vad jag får göra annars är att länka ihop alla raderna men jag tycker det är inte någon bra lösningen. 

 

I Total arket ska alla rader läggas ihop så att jag kan bygga en pivottabell utav detta. 

tillexcelforum.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, anar att med konsolideringsverktyget får du något likt det jag skapat nu.

 

Vilka data är det du vill samla in? Kan gå med formler men då krävs en formel per blad du har data i. Den mängd du har idag fungerar men blir det många fler blir det snabbt mycket komplext.

 

tillexcelforum.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...