Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Random dealapp & Deal4me?


ztubben

Rekommendera Poster

Hej,

Har lyckats få minst dom 2 "parasiterna" i min bärbara och lyckas inte få bort dem. Kan inte avinstallera då dyker det bara upp close your browser and try again.. problemet är att ingen browser är öppen. Nån som har tips hur jag skall göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
TheController
Ett gammalt inlägg men lägger upp en uppdatering på hur jag tror att jag lyckats få bort Deal4me från min grannes dator som drabbats av detta skräp. Kankse kan det hjälpa någon fler. Ett stort problem med detta är alla ”Malware-gamar” som skapat sidor om hur man tar bort varje random malware, med enda syfte att länka vidare till ett program som sägs ta bort det men troligtvis inte gör det.
Jag gjorde hur som helst följande:
1. Installerade de två gratisprogrammen CC-cleaner och Spybot Search & Destroy. Började med spybot och gjorde en genomsökning. Sedan städning med CC-cleaner (inkl registret).
2. Sökte på C: efter Deal4me och raderade mappen c:\ProgramData\deaal4mE Av vad jag läste på om detta kan det finnas mer skräp som man kan ta bort, bl.a. deaalsteRR och cosstminn men det var inget jag hittade.
3. Gå in på varje webläsare och ta bort all skräptillägg (t.ex. deal4me)
4. Reset varje webläsare till ursprungsinställingar (Inställningar/avancerat/Återställ)
5. Startade om datorn.
6. Körde CC-cleaner och Spybot Search & Destroy en gång till. Osäker på om dessa behövs, men har använt programmen tidigare och de har fungerat bra.
Detta byggde delvis på information jag fick från http://superuser.com/questions/763277/i-cannot-uninstall-deal4me-program ett av de få instruktionerna som inte verkade seriösa.
Möjligt att detta hjälper någon fler…

Lyckas bara klistra in text som kod så...'

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du lyckades få bort reklamprogrammen, men andra ska tänka på att reklamprogrammen hela tiden ändras så det är inte säkert att samma metod fungerar en annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...