Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp att uppgradera grafikkort


Nossenos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag är närmast helt okunnig vad gäller detta ämne, så bli inte förvånade om jag uttrycker mig som en riktig noob.

 

Problemet är väl hyfsat enkelt. Jag har en stationär dator med några år på nacken. Använd länken för att ser mer specifikt:  http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02000639&tmp_task=prodinfoCategory&cc=se&dlc=sv&lc=sv&product=4119566

 

Den är utrustad med ett ganska patetiskt grafikkort, i övrigt antar jag att den är rätt okej.

 

Nu är det som så att jag är trött på att spela spel med lägsta grafikinställningarna och vill undersöka möjligheten att uppgradera mitt grafikkort. Jag har letat lite och funderar på ATI Radeon R9 270x.

 

Min fråga, om det nu finns någon vänlig själ som vill svara på den, kan jag installera detta grafikkort?

 

Som jag har förstått det kräver de flesta moderna grafikkort 500 W och uppåt i strömförsörjning, mitt nätaggregat är endast på 300 W, vilket innebär att jag måste byta det också. 

 

Hur skulle ni göra? Skulle vara tacksam för några tips.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så måste du installera ett nytt nätaggregat ca 600W för framtida behov, sedan skulle jag byta moderbord vet ej om det nya grafikkortet kan köras fullt ut med det nuvarande, eftersom detta kort som du har tänkt ut är långt, sedan behövs det extra ström form av kontakter och diverse annat.

 

Mitt råd är att uppgradera datorn först..

 

Specs för grafikkortet..

 

http://www.game-debate.com/hardware/?gid=1863&graphics=Radeon%20R9%20270X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så måste du installera ett nytt nätaggregat ca 600W för framtida behov, sedan skulle jag byta moderbord vet ej om det nya grafikkortet kan köras fullt ut med det nuvarande, eftersom detta kort som du har tänkt ut är långt, sedan behövs det extra ström form av kontakter och diverse annat.

 

Mitt råd är att uppgradera datorn först..

 

Specs för grafikkortet..

 

http://www.game-debate.com/hardware/?gid=1863&graphics=Radeon%20R9%20270X

Tack för ditt svar! Jag hade tänkt köra på Sapphires version av kortet - vet inte om det gör någon skillnad? Verkar en aningen kortare...

 

När du säger att det kanske inte kan köras fullt ut med nuvarande moderkort, menar du då att det helt enkelt inte kanske får plats på moderkortet eller att grafikkortet är för modernt/avancerat för att moderkortet ska kunna hantera det? Vad jag har förstått kan jag köra ett PCI e 3.0-kort trotts att moderkortet är 2.0 utan komplikationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Jag hade tänkt köra på Sapphires version av kortet - vet inte om det gör någon skillnad? Verkar en aningen kortare...

 

När du säger att det kanske inte kan köras fullt ut med nuvarande moderkort, menar du då att det helt enkelt inte kanske får plats på moderkortet eller att grafikkortet är för modernt/avancerat för att moderkortet ska kunna hantera det? Vad jag har förstått kan jag köra ett PCI e 3.0-kort trotts att moderkortet är 2.0 utan komplikationer.

Ja  3.0 är det ultimata, men köp o sätt i såg ett inlägg här på ett kort som var kortare satsa på det, o ett nytt nätaggregat..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...